OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?
Property- och Contract support
Inledning
Vår Contract supporter går vidare till nytt uppdrag. Nu söker vi en ny talang - är det du?
På våra Key-accounts levererar ett stort team en bred palett av tjänster för att skapa den bästa upplevelsen för våra kunders medarbetare och kunder. Som Property- & Contract supporter på kunduppdrag är du en central spelare i kontraktsteamet som levererar förutsättningar för en god arbetsdag till vår globala kunds medarbetare. Vår interaktion med kunden är den största delen av hur kundens medarbetare och kunder upplever ISS leverans.
Du kommer att arbeta nära vår Property manager och hantera den ekonomisk uppföljning för vår fastighetsleverans samt följa upp leveransen till kundens filialer. I tjänsten ingår även kontraktsuppföljning och administration som stöttar den operativa verksamheten.
Rollen ingår i ett etablerat team och kommer beröra kundens alla siter i Sverige.
Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning (6 månaders provanställning) och rapporterar till Key Account Manager med placering hos kunden centralt i Stockholm.
Exempel på arbetsuppgifter
• Tillsammans med Property manager säkerställer du all fastighetsrelaterad administration genomförs i enlighet med kontraktet och ISS processer.
• Du arbetar med ekonomisk uppföljning så som kontering och uppföljning av leverantörer samt skriftlig avrapportering till kunden.
• Du medverkar i möten och genomgångar med kund.
• Med din goda kännedom om kundavtalet stöttar du dina kollegor i kontraktsteamet med avtalstolkning innefattande nätverkande och skapande av kontaktytor även i det globala kontraktsteamet hos ISS.
• Du uppdaterar information i relevanta system ingår i tjänsten. Du ansvarar också för uppföljningen av kontraktets KPI-redovisning.
• Din administration innefattar ansvaret som Superuser i vissa interna ISS-system såsom: Quinyx- arbetstidsrapporteringssystem, FMS@ISS för kontraktet i Sverige med ansvaret för dagligt arbete och uppföljning i systemet. Detta tillsammans med hantering av kostnadsregistrering, fakturering och ekonomisk uppföljning från systemet.
Kvalifikationskrav:
Gymnasieutbildning eller motsvarande
God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift.
Goda kunskaper i Microsoft Office
Minst två års erfarenhet av administration
God vana av att arbeta i kundspecifika system
Erfarenhet av enklare bokföring
Önskade kvalifikationer
Erfarenhet av inköpsarbete/ upphandling
Erfarenhet att ha arbetat inom/med bank/ finanssektorn
Erfarenhet av projektledning
Kommunikationsarbete i skrift och bild så som nyhetsbrev
Personliga egenskaper
Vi lägger stort vikt vid de personliga egenskaperna.
Strukturerad, driven, initiativrik, kommunikativ och lösningsorienterad är några av nyckelorden för att lyckas i rollen.