Administratör / koordinator till Datorama

Administratör / koordinator till Datorama

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Datorama har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Datorama en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Datorama grundades 1988 och är en distributör av butiksdataprodukter, kassaregister och betalterminaler. Återförsäljare säljer företagets produkter och kunderna återfinns framförallt inom butiks- och restaurangbranschen. Datorama består idag av 6 medarbetare och har huvudkontoret i Ludvika men även ett kontor i Järfälla i Stockholm. Organisationen är platt och här ges du möjlighet att vara delaktig i en öppen företagskultur med högt i tak och fokus på hjälpsamhet och utveckling.

Arbetsuppgifter:

Som säljstöd hos Datorama arbetar du i en bred roll innehållande tre ansvarsområden, säljadministration, webb- och systemadministration samt inköp. Inom säljadministration ansvarar du primärt för förfrågningar gällande produkterna från återförsäljare och du arbetar även till viss del med att sälja in produkterna till nya återförsäljare. Därtill skapar du offerter gentemot kund. Som säljstöd har du även en del kontakt med befintliga kunder och har fokus på merförsäljning.

Inom webb- och systemadministration arbetar du med strukturering och segmentering av artiklar/produkter som du lägger upp på hemsidan och uppdaterar dess prisinformation och lagerstatus i affärssystemet. Du ser även över hemsidans utseende och uppbyggnad där du kommer med förslag på förbättringar.

Inom inköpsadministration arbetar du med att hitta nya produkter och göra inköpa av både nya samt befintliga produkter. Du har även kontakt med leverantörer och distributörer där du exempelvis följer upp ärenden gällande fel- eller avvikelseanmälningar. Som säljstöd kan det även förekomma på sikt deltagande på olika mässor för att skapa relationer till leverantörer och kunder.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter, vi ser gärna att du arbetat minst 1–3 år inom liknande uppgifter.
• Erfarenhet av kundnära roll såsom kundsupport/kundservice, kontakt med leverantörer/distrubutörer.
• Tekniskt intresse samt intresse för försäljning och att vara nära affären i din roll.
• Goda kunskaper inom svenska och engelska, i tal och skrift.
• B-körkort.

För att trivas i denna roll har du en god kommunikativ förmåga samt erfarenhet av att handskas med olika typer av samtal, exempelvis svårare samtal med mindre nöjda kunder. Du motiveras av relationsskapande och värderar att ge god service samt kvalitativt bemötande. Då rollen är bred och innehåller varierande arbetsuppgifter är det av vikt att du har ett prestigelöst förhållningsätt i din arbetsroll. Vidare ser vi att du är bekväm med att vara självgående och handlingsinställd i arbetet och klarar av varierande nivåer av arbetsbelastning. Som person tar du gärna initiativ och har enkelt för att uppfatta och lära dig nya arbetsuppgifter.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Järfälla
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: säljassistent, säljstöd, adminstration, administratör, administrativ assistent, inköpsassistent, sälj, webbassistent, kundtjänst, kundservice, service

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 21 februari 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024