OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar fram till 31/1. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PLM Group. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
PLM Group är Nordens största återförsäljare av Solidworks med cirka 5000 kunder inom produktutveckling och tillverkning i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Estland, Lettland och Island. Med intuitiva mjukvarulösningar skapas 3D data som används till att sälja, konstruera, tillverka och ge service till bättre produkter, mycket snabbare och billigare. Gemensamt för PLM Groups lösningar är snabb implementation och kort återbetalningstid.
PLM Group ingår tillsammans med Ravema och Din maskin i LMT Group, vilken i sin tur ingår i Liljedahl Group. Som teknisk konsult är du en del av ”Customer Care” – teamet, som består av nio personer. Gruppen präglas av en hjälpsam kultur och en gemensamt driv att vilja utvecklas både som individ och som verksamhet i stort.
Arbetsuppgifter:
I rollen som administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Du säkerställer kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan kollegor, kunder och affärssystemet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att skapa avtal, förbereda inför fakturering samt skapa faktureringsunderlag. Du deltar även på utbildningsmöten med säljavdelningen inom alla PLM Group bolag, där du sedan ansvarar över administrationen av deltagare samt kundportalen.
Teamet består idag av två medarbetare och ni har ett nära samarbete i det dagliga arbetet. Du innehar breda kontaktytor där du även har ett nära samarbete med de tekniska specialisterna som utbildar kunderna samt säljavdelningen. Arbetsplatsen präglas av en god teamkänsla och av att ha roligt på jobbet.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Du innehar ett intresse av administrativt arbete via antingen utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper inom Office-paketet, så som Sharepoint, Teams, Office365
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Det är meriterande med erfarenhet av Microsoft Dynamics CE
För att trivas i rollen gillar du att administrera samt har en god social förmåga och ett intresse av att skapa relationer både internt och externt. Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra och du ser inga problem med att stödja kollegor i deras arbete. Vidare är du mycket noggrann med detaljer i ditt dagliga arbete och har en väl utvecklad förmåga gällande att hantera en arbetsbelastning som periodvis är högre.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Värnamo
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: administratör, administration, koordinator, kontakt, sälj, teknik, CRM, affärssystem, variation, fakturering, avtal, uppdrag, heltid, Värnamo, PLM Group
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund