Administratör/ Koordinator till Servicebolaget

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som drivs av tekniska lösningar, strukturerat arbete, service och att dela med dig av din kompetens för att driva utveckling? Letar du efter ett utvecklande arbete i vilket du stöttar verksamhet och kunder kring våra produkter inom kylteknik, styr och regler?

Inom Servicebolaget är vårt fokus att utveckla en tekniskt stark serviceorganisation som verkar utifrån värdeorden kvalitet, tillgänglighet och kompetens. Som ett led i denna satsning har vi valt att samla vår serviceverksamhet i Sverige i Servicebolaget. 

Under vår utvecklingsresa behöver vi extra kompetens och vi hoppas att du kan vara den personen!

Arbetsbeskrivning

Som Administratör/ Koordinator hos oss kommer du att få arbeta med administrering av kundorder, fakturering, avtalsdokumentation och olika garantifrågor. Du kommer även att jobba med inventering och inköp av specifikt lager, uppdatering av information i våra IT system samt fraktbokningar.

Du utgör en viktig länk i relationen mellan Servicebolaget och våra kunder med din administrativa och koordinerande förmåga. För rätt person finns även stora möjligheter att driva utvecklings och förbättringsarbete inom vissa områden, då det finns möjlighet att driva kvalitetsfrågor för att utveckla systematik och god kvalitet i processer kopplade till befattningen

Som Administratör/ Koordinator förväntar vi oss att du bidrar i interna nätverk och samarbeten som utvecklar både dig och verksamheten.

Din profil

Vi söker dig som drivs och motiveras av att ha varierande uppgifter där god administration och koordinering är lika viktigt i vår relation till kunden som andra funktioner i värdekedjan.  För att lyckas i befattningen behöver du vara lösningsorienterad och initiativtagande. Du behöver också vara strukturerad och kvalitetsmedveten. Din sociala förmåga att ha många kontaktytor är lika viktig som ditt personliga driv. En bra dag på jobbet innebär för dig en mix av arbetsuppgifter där du får planera och prioritera arbetet utifrån verksamhetens behov.

Vi tror att din bakgrund är en flerårig arbetslivserfarenhet inom administration, ekonomi, kundsupport eller lagerhantering gärna med industriell karaktär. Har du dessutom dokumenterad erfarenhet utvecklingsarbete, rapportering och systemuppdatering så är det meriterande. Vi vill att du har B-körkort, goda kunskaper i MS Officepaketet och goda språkkunskaper i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i CRM-system, M3 eller SAP.

 

Övrig information

Anställningen är en visstidsanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Menergas lokaler i Eskilstuna. Resor inom Sverige med övernattning kan förekomma.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan (personligt brev och CV) så snart som möjligt och senast den 24/2 2023. Vi arbetar med löpande urval.

Välkommen att kontakta någon av oss om du har frågor!

Karin Johansson, VD Servicebolaget, karin.johansson@systemair.com eller 031-336 86 28.

Patrik Söder, HRBP, patrik.soder@systemair.se

Servicebolaget i Sverige AB ingår i Systemair Sverige AB sedan 2021 och har i uppdrag att bedriva service för märkena Systemair, Menerga och Frico. Servicebolaget har bakgrund i bostadsventilation med säte i Hudiksvall och genomgår nu en omorganisation att axla rollen som originalservice för Systemair, Menerga och Frico. Arbetet är påbörjat och kommer att fortgå kommande tidsperiod. Tillsammans med ett globalt projektteam bygger vi ett nytt stärkt servicebolag som är starkt integrerat till produktion, utveckling och försäljning. Servicebolaget i Sverige idag delar kontor med Menerga, Systemair och Frico med administrativt säte och lager i Hudiksvall.

 

 

 

Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Bolaget omsatte 8,5 miljarder kronor räkenskapsåret 2020/21 och har cirka 6 500 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 10 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent.

Systemair bidrar till att förbättra inomhusklimatet med hjälp av energieffektiva och hållbara produkter som minskar koldioxidutsläppen. Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.

Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Robert Sihvonen
0222-44305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Systemair AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Besöksadress

Industrivägen 3
None

Postadress

None
SKINNSKATTEBE, 73930

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024