Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi på Poolia Örebro efter en professionell och kommunikativ administratör med inriktning på kundservice för kunds räkning. Är du en social, strukturerad och ansvarstagande administratör som söker nästa utmaning? Ta då denna chans att söka jobb hos en av Örebros största arbetsgivare!
Om tjänsten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd på Poolia och arbetar hos vår kund.
- Uppdragslängd: Cirka fyra månader, med möjlighet till förlängning
- Anställning: Visstidsanställning
- Startdatum: Snarast möjligt
- Sysselsättningsgrad: 100%
- Geografisk placering: Örebro
- Arbetstid: 07:30-16:00
Du blir del av en avdelning som består av 18 medarbetare, där en del jobbar i den operativa dialogen med kunder. Övriga medarbetare jobbar med utredningar, uppdrag, projekt, etc. inom sitt respektive ansvarsområde. I ditt uppdrag kommer du samarbeta och dra nytta av gruppens olika kompetenser. Du kommer ha nära kollegor som har samma uppdrag som du. Tjänsten har inriktningen kundkontakt via telefon och digitala kanaler. Som administratör hjälper du dessa kunder med olika avfallsrelaterade frågor. För att lyckas i tjänsten behöver du kunna hantera utmaningen i att nå kundnöjdhet i balans med uppdraget att följa lagstiftning, politisk inriktning och att uppnå miljönytta. Huvuddelen av kundkontakterna sker idag via telefon och mail, dock ser vi att användningen av e-tjänster kommer öka över tid.
Sista ansökingsdatum är den 21/11. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
· registrering och hantering av kunduppgifter, avfallsabonnemang och ärenden som sker i våra verksamhetssystem
· utredningar och rådgivning kring lämpliga och praktiska lösningar och för fungerade avfallshämtning
· direkt kunddialog
· svara på medborgares frågor kring avfallshantering och tilläggstjänster
· kontakt med entreprenörer
· lyfta utvecklingsbehov
· sammanställa och analysera enklare statistik
Vem är du?
Som administratör hos vår kund ser vi att du är trygg, stabil, kan se relationer i sitt rätta perspektiv och kan skilja på det personliga och professionella. Du arbetar också bra med andra människor och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt angreppsätt. Du planerar, organiserar och prioriterar också ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du är också uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse och en vilja att hjälpa andra. Rollen kräver god förmåga att kommunicera i det svenska språket i både tal och skrift för att kunna kommunicera med både externa och interna parter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kompetenskrav:
· avslutad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration eller teknik, alt YH-utbildning eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer relevant
· erfarenhet av arbete med kundtjänst/supportarbete
· kunskap och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet och diverse IT-system.
Meriterande:
· relevant högskoleexamen för verksamhetsområdet
· erfarenhet av arbete inom avfallsverksamhet, återvinningsindustri eller liknande
· B-körkort för manuellt växlad bil
· erfarenhet från arbete i verksamhetssystemet Future
Om verksamheten
Till oss på poolia vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02