OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Är du en administrativt lagd person med en ådra av affärsmässighet? Då kan det här vara något för dig!
Du kommer vara kundernas primära kontaktperson för dagliga frågor, med ansvar för bland annat leveransuppföljning och underhåll av de kundanpassade inköpsportalerna.
Arbetet sker i huvudsak via telefon/chatt, e-post och ärendehanteringssystem.
Rollen innefattar bland annat:
Ansvara för kvalité i produktleveransen.
Ansvara för att utföra de uppgifter som tilldelas inom ramen för befattningen.
Proaktiv hantering av kundärenden.
Agera produktrådgivande och kontinuerligt uppdatera sig på nyheter.
Stötta säljare med administration kring leveransen mot tilldelade kunder.
Orderläggning och ta fram försäljningsresultat samt följa upp och bevaka ordrar och
Leveranser.
Ta del av och följa våra attestinstruktion, policyer, regler, rutiner och processbeskrivningar som är knutna till befattningen.
Säkerställa hög servicenivå, kundnöjdhet och bidra till lönsamhet hos kund.
Relationer
Samverka och agera initiativtagande gentemot kund, vårt kundteam och andra resurser.
Vara uppdaterad om leverantörers och distributörers fokusområden.
Skapa förtroende genom att förstå kundens verksamhet.
I förekommande fall arbeta med kundansvar för utpekade kunder och/eller affärsområde och driva och/eller delta i kundmöten i samverkan med kundteamet.
Affärsmöjligheter
Aktivt medverka till merförsäljning av produkter/tjänster/avtal som finns i vårt utbud och medverka till att vi når våra gemensamt uppsatta försäljningsmål och lönsamhet.
Registrera/uppdatera affärsmöjligheter enligt vår säljprocess och i förekommande fall självständigt driva och avsluta affärer hos utpekade kunder.
Din profil
Erfarenhet av Innesälj/kundservice/Business support
Generell kunskap om IT-produkter
Goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet
En hög servicekänsla
Meriterande egenskaper inkluderar
Erfarenhet av Microsoft Navision
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem (Microsoft Dynamics)
Utbildning inom IT
Erfarenhet inom IT-försäljningsbranschen
Personliga egenskaper
Du arbetar organiserat med en bra struktur, är effektiv, analytisk och ser när skapa mervärde och
möjligheter för kund.
Du är affärsmässig och en relationsskapare som inte är rädd för att ta initiativ.
Övrig information
Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna process. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos kunden i Kista med ambition och goda möjligheter till tillsvidareanställning hos kund.
Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Arbetstid: 8-17
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.