Administratör, kundtjänst

Administratör, kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som tycker om att jobba med administration, kundkommunikation och rådgivande försäljning,


Du kommer att tillhöra Folkuniversitetets kundorienterade säljteam som arbetar med såväl inkommande som utgående kundkontakt, mail, telefon och sociala medier, för att förmedla kurser och utbildningar inom det livslånga lärandet. Vårt fokus är att skapa goda kundmöten. Vi jobbar regionalt och digitalt.


Som verksamhetsadministratör/kundtjänstmedarbetare hos oss är din huvuduppgift att kommunicera med våra kunder, besvara inkommande samtal, ge studierådgivning, offertförfrågningar, följa upp intresseanmälningar och annan merförsäljning via telefon, inom kursverksamheten. Du förväntas planera och driva ditt arbete självständigt utifrån uppsatta riktlinjer, arbetsverktyg och försäljningsmål och relaterar alltid till den digitala köpprocessen med fokus på att skapa goda kundupplevelser.


Hos oss jobbar du i ett team och arbetstempot är i perioder högt. Arbetstiden är vanliga kontorstider.


 


Arbetsuppgifter

-Hantering av inkommande och utgående kundsamtal


-Faktura- och ekonomihantering


-Administration av kursverksamhet och deltagare


-Kontorsadministration


-Försäljning/studierådgivning


-Offertförfarande till viss del 


 


Vår förväntan på dig

- Du trivs i mötet med andra människor och har tidigare arbetat med kundservice och/eller försäljning.

- Du är duktig på att kommunicera både verbalt och skriftligt och du har erfarenhet av att kommunicera i sociala medier.

- Du är van att planera ditt säljarbete och jobba utifrån uppsatta deadlines och mål.

- Du är målinriktad, ansvarstagande och effektiv. I oväntade situationer så fattar du egna beslut och tar initiativ inom ramarna för verksamheten och uppsatta mål.


 Du kommer att jobba med både ingående och utgående samtal, gentemot privatpersoner och företagskunder. 


 


Övrigt

- Du besitter en god datorvana och har arbetat i olika administrativa system

- Du kan Officepaketet.

- Du har en fullgjord gymnasieutbildning och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. 

- Andra språkkunskaper utöver engelska, är meriterande

 


Placeringsort

Malmö, Lund, Helsingborg eller Växjö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75%, med tillträde 1 juni 2024. Vi tillämpar provanställning på 6 månader.



Frågor

Övriga frågor om tjänsten ställs till Sanna Krizmanic, Verksamhetschef Kundrelationer och företagsutbildning, region Syd, telefon 0470-78 44 01

Facklig kontaktperson är Åsa Ohlsson, Unionen 046-19 77 26, asa.ohlsson@folkuniversitetet.se

Ansökningar tas endast emot via vårt e-rekryteringsverktyg. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Folkuniversitetet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2024
  • Ansök senast: 15 april 2024

Postadress

Hospitalgatan 11
NYKÖPING, 61132

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024