OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Rimi Baltic. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Enligt aktieägaravtal har Royal Ahold och Hakon Invest ett gemensamt bestämmande inflytande i ICA AB. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Account Payable(AP) är idag en av 3 delprocesser inom koncernadminstrationen på Shared Services Varufaktura Import är en av 3 grupper som arbetar med leverantörsfakturor. Varufaktura Import administrerar ICA Sveriges varu och transportfakturor, svenska, utländska gällande Frukt & Grönt, Non Food (specialvaror) och Traffic (Kolonial-färsk-djupfrysta varor). Vi arbetar i ett system som heter Bison. Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår: -hantering av post -preliminär registrering av fakturor i Bison -matchning av fakturor -daglig kontakt med varuanskaffare, inköpare och Leverantörer -att ansvara för betalningspåminnelser, räntefakturor, arkivering samt andra förekommande adminstrativa uppgifter Din Profil: Du som söker bör ha minst gymnasial ekonomisk utbildning och god datorvana. Har du tidigare erfarenhet/kunskap av fakturaadminstration och är en god adminstratör är detta meriterande. Vi söker dig som är engagerad i det du gör, tycker om att jobba med siffror, kan ta egna initiativ och är flexibel. Vi önskar också att du har en positiv grundsyn och har lätt att samarbeta med andra. Goda engelska kunnskaper är ett plus då det är en del kontakter med utländska leverantörer.