Administratör / Logistik / Administration

Administratör / Logistik / Administration

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

DB Schenker är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster inom lager och logistiklösningar. Vi söker nu dig som vill vara en del av deras expansiva resa och som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som administratör tillhör du bokningsavdelningen om tio personer, där ni är fyra stycken som arbetar med bokningar inrikes. Detta är ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap.

Arbetsuppgifter:

Som bokningsadministratör inrikes ansvarar du för att administrera, registrera och dokumentera utgående leveranser. Du arbetar främst mot företagskunder, där du tar emot leveransinformation och sedan skapar en order som ska behandlas internt. Dina ärenden tar du emot via både telefon och mail och du kommer även arbeta med många återkommande kunder samt leverantörer. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor och erbjuds en gedigen introduktion. Din roll kan beskrivas som en administrativ och koordinerande funktion, med syftet att, tillsammans med dina kollegor, skapa ett effektivt logistiskt flöde.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service och/eller administration
• Du har en god dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska

Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i en roll där du får ge god service till andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg, Bäckebol
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administratör, koordinator, administration, koordinering, registrering, dokumentation, kundservice, kundsupport, bokning, logistik, transport, heltid, konsult, Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024