OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Primacura är ett etablerat assistansföretag som varit med sedan 2007 med huvudkontor i Borås och ett kontor i Kinna. Vi har även en daglig verksamhet i Borås.
Vi drivs av ambitionen att villkoren för dig som kund eller anställd hos Primacura ska vara mycket goda. Vi har bra anställningsvillkor och det finns kollektivavtal som reglerar din anställning.
Om tjänsten
Då en av våra administratörer nu slutar och en går på föräldraledighet söker vi en vikarie som har erfarenhet av en administrativ roll gärna inom assistans eller omsorgsverksamhet. Du bör ha grundläggande kunskaper i hur man hanterar löne- och faktureringssystem.
Som person har du en stark administrativ förmåga och kan planera arbetet på ett bra sätt. Du är serviceminded, effektiv och trivs när du får arbeta självständigt samtidigt som du är en del av ett team. Du bör vara noggrann och lättlärd. Du trivs i en roll där du har ett flertal arbetsuppgifter och besitter förmågan att flytta fokus mellan uppgifterna utan att tappa kvalité i ditt arbete.
Du kommer finnas på vårt kontor i Borås tillsammans med 7 chefer som blir dina närmsta kollegor. Arbetsuppgifterna spänner över ett stort spektrum och du blir en viktig person i det dagliga flödet på vårt kontor.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
Hantering av leverantörsfakturor i vårt system Fortnox och Inexchange.
Löne- och personaladministration i våra system Crona och AIAI (lönekörningen kommer fortsatt ligga kvar hos ordinarie administratör)
Beräkning av årsinkomster
Rapportering till Fora och Collectum
Arbetsgivarintyg
Administrera sjuklöner (fakturering kommun)
Bemanning av vår växeltelefon
Inköp av material
Övriga administrativa uppgifter
Som du kan se av arbetsuppgifterna erbjuder vi dig ett omväxlande arbete där du jobbar självständigt men i nära samarbete med verksamhetschef och uppdragschefer.
Kvalifikationer: Krav på erfarenhet av någon form av faktura och lönesystem. Vi använder fakturasystem Fortnox och Inexchange, lönesystem Crona och tidrapporteringssystem AIAI. God datorvana (Excel och Office 365). Grundläggande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Meriterande: lön/sjuklöner/fakturering/tidrapporter till kommuner och försäkringskassa, erfarenhet av att läsa kollektivavtal.
Tjänsten är ett vikariat på 50% under ett år. Datum för tillsättning av tjänsten är 1/10 men vi räknar med bredvid gång under en period i augusti-september.
Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anders Leifstedt
033-128 129
0707-363478
Verksamhetschef Jimmy Bergsten
033-128 129
0706-128 108
Uppdragschef Helen Nejner
0707-332829
Uppdragschef Lena Kornerud
033-128 129
0700-928 129
Uppdragschef Jeanette Johansson
0725868757
Uppdragschef Helena Nejner
0707-332829