OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans bygger vi Piteå. Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. I arbetet för ett attraktivt och hållbart samhälle erbjuder Piteå kommun följande tjänst:
Vi söker en administratör på måltidservice med fokus på vikarieanskaffning.
Fastighets- och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad. Fastighets- och serviceförvaltningen ansvarar för kommunens samlade måltids-, städ- och vaktmästeriverksamhet samt förvaltning av kommunens fastigheter. Vi är 350 medarbetare.
Måltidsservice uppdrag är att producera och leverera näringsriktiga, kvalitetssäkrade och välsmakande måltider till kommunens kärnverksamheter förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden samt hemtjänsten. Vi utför detta med etiska och miljömässiga värderingar, på ett professionellt sätt och till rätt kvalitet. Vårt utbud ska spegla samhället i stort. Vi har fyra stora moderna produktionskök, fem tillagningskök samt 46 slutberedningskök.
Vår administratör har valt att gå i pension och av den anledningen söker vi nu en till administratör som kompletterar vårat lag med kompetenta och driftiga chefer samt medarbetare.
Bli en av oss!
Vi söker dig som har erfarenhet av vikarieanskaffning och administrativt arbete. Vi har höga förväntningar på din sociala kompetens och att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder en självständig tjänst där du fungerar som ett personal- och bemanningsansvarigt stöd åt enhetscheferna, men även som support i frågor inom ditt ansvarsområde. Du är ansiktet utåt, och med ditt goda förhållningssätt är det ofta du som möter och besvarar olika frågor. Rollen som administratör är bred och innehåller många olika arbetsuppgifter. Du kommer främst arbeta med personaladministration, vilket bland annat innebär att arbeta med den kortsiktiga och långsiktiga planeringen av bemanningen i våra kök tillsammans med enhetscheferna, support i lönefrågor samt tar hand om våra timvikarier.
Tjänsten innebär också arbetsuppgifter som fakturering, tidrapportering, beställningar och planering inför exempelvis utbildningar. Du kommer också att arbeta med arkiv/diarieföring som avdelningens arkivredogörare. Då tjänsten är bred ser vi att du har en vilja att kliva in där det behövs, ett intresse för att utveckla och förbättra processer samt skapa strukturer.
Vi förväntar oss att den som arbetar i rollen tar sig an både de små och de stora frågorna och säkerställer att arbetet genomförs på ett lagenligt och rättssäkert sätt. Att arbeta som administratör innebär en hel del självständigt arbete, du behöver trivas med att driva och själv kunna prioritera dina arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
• Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning administration.
• Du har erfarenhet från administrativt arbete och/eller vikarieanskaffning
• Du har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.
• Du är i din yrkesroll noggrann, ansvarsfull och kvalitetsmedveten.
• Du är van att arbeta digitalt och har lätt att ta dig an nya digitala system. Office-paketet är du naturligtvis trygg med.
• Extra meriterande är om du är förtrogen med de system som Piteå kommun arbetar med som Personec, Visma m.fl. och att hantera e-tjänster.
Eftersom tjänsten i stor omfattning är händelsestyrd är det fördelaktigt att Du är flexibel och har förmåga att hantera ett skiftande arbetstempo.
Övrigt
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och friskvårdsaktiviteter.
För ytterligare information kontakta
Helena Lundberg Avdelningschef 0911-696145
Ramona Nilsson Vision 0911-697168