Administratör & Marknadsassistent till Energi-och Miljötekniska Föreningen

Administratör & Marknadsassistent till Energi-och Miljötekniska Föreningen

Arbetsbeskrivning

Just nu finns en spännande möjlighet för dig som vill arbeta administrativt hos vår kund Energi- och Miljötekniska Föreningen. Om du brinner för att hantera administrativa uppgifter samtidigt som du har ett intresse för marknadsuppgifter så är det dig vi letar efter. Ta chansen att bli en del av ett dynamiskt och öppet team och bidra till att stötta föreningen på ett viktigt sätt.

OM TJÄNSTEN
Som administratör & marknadsassistent på Energi- och Miljötekniska Föreningen kommer du att axla en bred roll där du kommer att hantera många olika typer av arbetsuppgifter inom administration och marknad.

Du kommer att hantera föreningens medlems- och prenumerationsservice där du bland annat kommer att ansvara för registervård, uppdatera person-adresser och faktura-adresser, skicka avier och agera support via mail för inkomna frågor. Du kommer vidare vara behjälplig vid enklare fakturahantering samt koordinering, utskick och administration kopplat till event och kurser. Du kan även komma att hantera föreningens sociala medier - vi ser det därför som en fördel om du har ett intresse för detta.

Teamet du blir en del av är ett mindre team på fyra personer som har högt i tak, är ett härligt och enkelt gäng som präglas av fin kommunikation och sammanhållning.

Denna tjänst har start i mitten av augusti och sträcker sig till juni 2024. Tjänsten ämnar att täcka en föräldraledighet. Du kommer att arbeta kontorstider kl. 08:00 - 17:00 från kontoret i Bromma samt även hemifrån. Arbetet sker delvis på distans. Vi ser gärna att du arbetar majoriteten av tiden på kontoret för att bli en del av gruppen på ett bra sätt. I samband med jobbstart får du givetvis en bra introduktion till arbetet så att du på bästa sätt kommer in i din nya roll.

Du erbjuds
- En en bred och varierande roll med möjligheten att lära sig mycket olika saker
- Fina referenser till framtida karriär
- En dedikerad konsultchef som följer upp din trivsel och utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Medlems-prenumerationsservice: administration såsom att uppdatera adresser, registervård, agera support via mail för inkomna ärenden
* Kursadministration: bevaka antalet ansökningar, kontakt med kursansvarig, skicka välkomstbrev och teams-länk till deltagare, boka lokaler
* Event: koordinera event, skicka inbjudningar, dokumentera/fotografera under event
* Fakturahantering / fakturaunderlag


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av administration i ett tidigare arbete
- Har erfarenhet av kundkontakt i ett tidigare arbete
- Har erfarenhet av enklare fakturahantering
- Har erfarenhet av Microsoft Office - framförallt Excel, Teams och Outlook
- Har mail- och telefonvana från tidigare arbete
- Har vana av att arbeta digitalt och på distans

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Photoshop, Illustrator och/eller Mailchimp
- Erfarenhet av att arbeta i ett CRM och/eller ekonomisystem
- Intresse för sociala medier

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självständig
- Ansvarstagande
- Kommunikativ
- Tålmodig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Energi- och Miljötekniska Föreningen (EMTF) är Sveriges största personförening i byggsektorn och har funnits sedan 1909. Föreningens medlemmar är ingenjörer, tekniker, studenter, forskare, säljare och andra som jobbar för god innemiljö och energieffektiva byggnader. Föreningen ger medlemmarna möjlighet att utvecklas i sin yrkesroll. De håller sig uppdaterade, får nya kontakter som leder till nya uppdrag och bra jobb, och får en plattform för att påverka branschens utveckling. På lokal nivå arrangeras aktiviteter som lunchträffar, studiebesök och andra sociala aktiviteter. Föreningen har också arrangemang centralt såsom kurser, seminarier, träffar och teknikgrupper. Vårt förlag ger ut litteratur och vi tar fram rabatter på kurser, litteratur och arrangemang hos andra aktörer. Föreningen tillhandahåller även tidningen Energi & Miljö som innehåller kunskap om teknikutveckling, ändrade regelverk och mycket mer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juli 2023
  • Ansök senast: 25 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör till Drift och förvaltning

Administratör till Drift och förvaltning

25 september 2024

4 oktober 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

4 oktober 2024