OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är ett vikariat på 1 år med start omgående och chans till förlängning.
I den här rollen på vår inköpsavdelning hanterar du administrationen av masterdata, d.v.s. den data som utgör grunden för all hantering av våra artiklar och leverantörer
Du hanterar inkommande information såsom inköpskontrakt och interna meddelanden, och aktualiserar uppgifterna i vårt affärssystem. Du administrerar in-, om- och utlistning av produkter, uppdaterar prisskyltar, kontrollerar fakturadifferenser och sammanställer listor och olika underlag.
Som en del av det löpande arbetet sammanställer du också veckovis information kring artiklar och leverantörer i inköpsmeddelanden till olika mottagare internt inom företaget. Rollen tillhör teamet masterdata inom administrationsavdelningen på inköp.
Din bakgrund
Vi tror att du jobbar med masterdata idag eller har ett stort intresse för att utvecklas inom masterdataområdet och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du har en avslutad gymnasieutbildning, är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha ett väl utvecklat siffersinne och tycka om att arbeta med siffror.
När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att driva på för att komma till avslut i frågor.
Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är mycket goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift och kunskaper i tyska är meriterande.
Vad vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor som just nu ligger i Solna. 2021 flyttar huvudkontoret till Barkaby.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 19 augusti 2020. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!