OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Matchning & Utveckling i Sverige AB är en sammanslagning av Hermods och Eductus Arbetsmarknadstjänster, som tillsammans har mer än 150 års erfarenhet av att utbilda, vägleda och matcha människor mot jobb och studier.
Vi finns idag på drygt 50 orter från Lycksele i norr till Malmö i söder och har ca 250 medarbetare, som alla arbetar med kompetenshöjande, utbildande, vägledande och matchande tjänster i samverkan med Arbetsförmedlingen, kommuner och arbetsgivare. Vår målsättning är att bli Sveriges ledande aktör när det gäller att rusta, vägleda, kompetensutveckla och matcha människor mot nästa steg i arbetslivet.
Matchning & Utveckling är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.
Administratör till Matchning & Utveckling
Vill du bli en del av Sveriges bästa matchnings- och utbildningsföretag? Bra, för nu växer vi och till vårt team med ambitiösa administratörer söker vi dig som vill arbeta med att skapa förutsättningar för våra verksamheter att administrera våra tjänster som levereras på uppdrag av arbetsförmedlingen. Vårt arbete handlar lika mycket om att underlätta och stötta som att kvalitetssäkra och utveckla. Vi strävar efter att hitta effektiva arbetssätt.
Om tjänsten
Som administratör hos oss kommer du arbeta med löpande administration såsom:
• Hantering av deltagaruppgifter mellan vårt och Arbetsförmedlingens system Workbuster och Webbstöd
• Import och kontroll av beslut
• Avsluta beslut i Workbuster
• Kvalitetssäkring och avtalsefterlevnad av dokumentation
• Import av inköpsordrar och självfakturor från Arbetsförmedlingen Webbstöd till Workbuster
• Avstämning mot ekonomirapport
• Bearbetning och analys av olika rapporter samt åtgärd av avvikelser
• Kontakt och support med verksamheten samt Arbetsförmedlingen
Kvalifikationer
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter mot arbetsmarknadstjänster är meriterande
• Kännedom om arbetsmarknadsutbildningar är meriterande
• Mycket goda systemkunskaper
• Dokumenterad erfarenhet från Workbuster, Webbstöd är meriterande
• Mycket goda kunskaper i Office 365, Outlook samt Teams och Excel.
Personliga egenskaper
• Trygg och stabil samt är van att anpassa dig till olika situationer
• Du kommunicerar på ett tydligt sätt både i tal och skrift samt säkerställer att budskapet nått fram, påminner och följer upp
• Du är van att hantera stora mängder information och kan på ett eget effektivt sätt strukturera upp arbetet, sätta upp och hålla tidsramar
• God service och samarbetsförmåga genomsyrar ditt arbete och du trivs med att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö där det inom vår koncern Academedia finns många karriärvägar. Genom vårt utvecklingsarbete får du låta dig själv utmanas och växa.
Som medarbetare hos oss har du möjlighet till kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du kollektivavtalade förmåner, försäkringar och friskvårdsbidrag.
Anställningsform
Anställningsformen kan variera från Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning till Visstidsanställning. Anställningen är knuten till kollektivavtal.
Varaktighet: Tillsvidareanställning eller Visstidsanställning
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Göteborg, Malmö, eller Stockholm
Kontaktperson
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt via info@matchningochutveckling.se
Stämmer detta in på dig? Vi strävar efter att tillvarata olika perspektiv och erfarenheter, därför uppmuntrar vi en mångfald av sökanden. Ansök med CV och personligt brev där du motiverar varför du skulle passa för tjänsten.
Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför direktkontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Välkommen med din ansökan!