Administratör med ansvar för reception till E-hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med registratur och service i en statlig reception? 

Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en administratör som ska ansvara för vår reception i Kalmar samt arbeta som registrator. Enheten består av administratörer som ansvarar för receptionen på de båda orter där myndigheten finns, Kalmar och Stockholm, du har alltså kollegor på båda orterna. 

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom administration och service med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten
Du kommer att fungera som administrativt stöd för verksamheten och bemanna myndighetens reception. I ditt ansvar ingår den dagliga driften av receptionen och myndighetens lokaler - ansvara för felanmälningar, kontakter med leverantörer av Facility Management samt andra lokalrelaterade frågor. Din arbetsdag kommer att vara mycket varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt - detta är ett jobb för dig som gillar när det händer många olika saker och som vill ta eget ansvar. Vidare kommer du att boka möten, konferenser eller andra arrangemang, beställa fika, mat m.m. samt boka resor till myndighetens anställda. 

Som administratör kommer du att stödja vår registratur med daglig postöppning, diarieföring och expediering av handlingar. Du genomför aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och stödjer organisationen i framtagande av information om pågående och avslutade ärenden. Här ser vi att du som är strukturerad och ordningsam kommer lyckas bra.

Din vana från andra serviceyrken kommer vara nyckeln till framgång och har du erfarenhet från offentlig eller statlig verksamhet är det en extra tillgång. 

 

Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller liknande samt minst två års erfarenhet från reception eller kundtjänst och minst två års erfarenhet av adminstrativt arbete. Du har hög kompetens inom receptionsarbete och en stor administrativ kunskap inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook. Du behärskar svenska på en hög nivå och har god kunskap i engelska. 

För att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående, initiativtagande, strukturerad och serviceinriktad samt ha en mycket god samarbetsförmåga.

Meriterande för tjänsten är:
Erfarenhet av arbete inom offentlig eller statlig förvaltning.

Erfarenhet av diarieföring, klassificering och registrering av allmänna handlingar.

Kunskap i arkivering och aktläggning.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

 

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Anställningen är tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är i Kalmar, arbetet kan innebära tjänsteresor.

Du ansöker rollen genom att skicka in ditt CV och personliga brev. Senare i processen kommer vi vilja ta del av dessa handlingar/dokument:


• Giltig ID-handling.
• Anställningsintyg/betyg, utbildningsbetyg och kursintyg, i original.
• Referenser.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tid att leva! Vill du veta mer om hur det är att bo i Kalmarsundsregionen, läs här; https://kalmarsundsregionen.com/

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef, Carolin Gullberg, enhetschef på Administration och kontor, tel 010-10 50 718, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.  

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med CV och personligt brev senast den 13 december 2020!

I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter och kunskaper som matchar den kompetens vi efterfrågar. Du som väljer att ansöka med ditt engelska CV, får gärna skriva ditt personliga brev på svenska. 

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

 

Sökord:reception, administration, service, kundtjänst, lokaler

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024