Administratör med bakgrund som undersköterska till Valhallavägen.

Administratör med bakgrund som undersköterska till Valhallavägen.

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Är du en flexibel och lösningsorienterad undersköterska som vill ta nästa steg i karriären? Vi kan erbjuda dig en administrativ tjänst där du kan kombinera mötet med människor!

VÅR VERKSAMHET

Vård- och omsorgskontoret med över 3500 medarbetare som ansvarar för vård och omsorgsverksamheten i Norrköpings kommun. Kontoret är organiserat i tre verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende samt verksamhet för personer med funktionsnedsättning.

Ditt kommande arbete hos oss är viktigt och kommer att påverka hur andra människor upplever sin vardag. Hos oss är du del av ett gäng med skickliga och engagerade kollegor, och tillsammans förbättrar vi livet för tusentals människor i Norrköpings kommun. Följ med oss på resan och gör skillnad för någon annan, men kanske framför allt, gör skillnad för dig själv!

Valhallavägens hemtjänst utför insatser i det ordinära boendet för medborgare i området Krokek/Kolmården med omnejd, där vi arbetar för att skapa en meningsfull och trygg vardag för de som bor här i ett 24-timmars perspektiv. Insatserna riktar sig främst till äldre som behöver stöd i sin dagliga livsföring. Vi har fantastiska omgivningar i vår arbetsmiljö med närhet till skog och natur.

ARBETSBESKRIVNING

Vi har nu möjlighet att erbjuda en kombinerad tjänst där man som undersköterska kan utvecklas administrativt utan att tappa kontakten med verksamheten. Du kommer huvudsakligen att arbeta med administrativa uppgifter, men kommer stötta verksamheten som undersköterska när behov uppstår.

Exempel på uppgifter som du kommer hantera är att administrera Treserva, Tesplanering, vikarieanskaffning, inköp, fakturahantering och administrativt chefsstöd. Med ett professionellt förhållningssätt kommer du att ha daglig kontakt med våra omsorgstagare, närstående, medarbetare biståndshandläggare, interna och externa samarbetspartner. Detta kommer att vara dina huvudsakliga arbetsuppgifter men när verksamheten kräver kommer du på ett prestigelöst sätt kunna nyttja dina kunskaper som undersköterska, och stötta brukare och kollegor i det dagliga arbetet inom hemtjänsten.

Arbetstiden är förlagd på måndag till fredag helgfria vardagar, och du arbetar endast dagtid. Däremot kommer du vara behjälplig i administrationen kring dina kollegor som jobbar nattetid i verksamheten.

DIN PROFIL

Vi söker dig som är utbildad undersköterska i grunden med erfarenhet av omvårdnadsarbete. Du är serviceinriktad, ansvarstagande och kreativ person som vill bidra till ett positivt arbetsklimat. Du trivs med att växla mellan administrativa uppgifter och omvårdnadsarbete. Du är glad och positiv och som ser möjligheter istället för hinder.

När det kommer till den administrativa delen ser vi gärna att du har utbildning och/eller erfarenhet inom administration. Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Du trivs med samarbete och värderar goda relationer, samtidigt som du är självständig i ditt arbete och kan prioritera när så krävs. Vi har förmånen att arbeta tillsammans med ett gäng engagerade kollegor, och fantastiska omsorgstagare. Här ser vi att du är en person som bidrar med god energi och en positiv inställning. Du uppmuntras att ta egna initiativ och en ledande roll, där du ser möjligheterna för att utveckla arbetet framåt tillsammans med dina kollegor.

MER INFORMATION OM TJÄNSTEN
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse, men snarast möjligt.
Arbetstid: Dagtid
Möjlighet till distansarbete: Nej
Sista ansökningsdatum: 26 oktober 2023.
Kontakt: Enhetschef Miranda Konac på miranda.konac@norrkoping.se eller på 0730201572


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2023
  • Ansök senast: 26 oktober 2023

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024