OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!
Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör arbetar du i huvudsak med administrativa arbetsuppgifter . Du är bemanningsansvarig med ett strukturerat, servicemedvetet och självständigt arbetssätt.
I ditt uppdrag ansvarar du för bemanningen samt bistå och avlasta Enhetscheferna i dennes administrativa uppgifter. Du har också ett övergripande administrativt och operativt ansvar för att stötta medarbetare och bemanningsansvariga ute på enheterna i det dagliga arbetet i Time Care, Personec P och Raindance.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
- Den dagliga bemanningen inom enheterna inkl. schemaplanering
- Bemanningsansvar innefattar dagligt arbete och ansvar i Time Care, Personec P,
Raindance
- Strategiskt och ekonomiskt tänk kring bemanning och schemaläggning
- Lönehantering för timanställda, visstidsanställda, tillsvidareanställda.
- Fakturagranska och stötta enheterna med att beställa varor.
- Ansvar för introduktion av nyanställda medarbetare.
- Att tillhanda hålla inloggningsuppgifter och lösenord
- Övriga administrativa uppgifter enligt anvisning från enhetschef
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer - Skallkrav
Vi vill att du som söker har:
• Administratörsutbildning
• Mycket goda kunskaper om, och minst 2 års arbetslivserfarenhet inom bemanning och
schemaläggningsarbete
• Erfarenhet av att skapa resurseffektiva scheman
• Mycket god svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort är krav
Meriterande: tidigare arbetat i Time Care pool/ schemaläggning, Personec
ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Sadrina Pineda
08 -591 26074
Enhetschef Ida Kling
08- 591 265 58
Samordnare Therese Longhurst
0859126774
Verksamhetschef Annika Vogel
08-591 263 46
Enhetschef Personlig Assistans Ylva Hellström
08-591 262 36
Enhetschef Anna Palmborg
08-591 264 86