Administratör med bemanningsansvar

Administratör med bemanningsansvar

Arbetsbeskrivning

Fri Assistans är ett företag som bedriver personlig assistans enligt LSS. Vi arbetar med kunder runt om i Stockholms län och har ca 250 anställda personliga assistenter. Våra kunder har vitt skilda behov och ingen arbetsplats är den andra lik. Vår verksamhet bedrivs dygnet runt och en stor del av vårt uppdrag är att se till att kunderna har en fungerande bemanning.
Vi söker nu en person som vill förstärka vår verksamhet och arbeta som bemanningsansvarig under kontorstider. Det innebär att du tar emot akuta ärenden som t.ex. sjukanmälningar och annat som inte kan vänta samt att du självständigt arbetar med att tillsätta vakanta pass med lämplig vikarie. Vi arbetar efter ett tydligt utarbetat system och du kommer att få ordentlig introduktion och lära dig allt du behöver veta.
Du som söker tjänsten behöver ha en god känsla för service och tycka om att ha kontakt med många olika människor. Kommunikation sker via samtal, sms och mail så du behöver ha flytande svenska och vara bekväm med att uttrycka dig verbalt och i skrift. Du behöver också ha tålamod och klara av att hålla dig lugn även i pressande situationer. Vi ser det som en stor fördel om du har erfarenhet och/eller kunskap om personlig assistans. Har du dessutom arbetat med bemanning tidigare är det ett ytterligare plus.
Vi söker dig som vill vara en del av vårat team och arbeta i nära samarbete med kundansvariga kring schemamplanering och bemanning. Viss rekrytering kan även komma att bli aktuell.
Tjänsten är ett vikariat t.o.m. åtminstone 31/8 men kommer med stor sannolikhet att förlängas. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl. 09:00-16:30. Tisdagar, onsdagar och torsdag är vi alla på plats på kontoret. Måndagar och fredagar är flexibelt och var en avgör själv om man hellre arbetar hemifrån. Tjänsten passar dig som har kunskap om personlig assistans och kanske vill bredda dina kunskaper inom HR-området. Om du kan och vill arbeta mer eller mindre hela sommaren är det också uppskattat, om än inte avgörande. Vi ser gärna att du är en kollega på lång sikt.
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna Mikaela via mail: mikaela@friassistans.se
Varmt välkommen med din ansökan! Skriv i din ansökan vad du arbetat med tidigare och varför du tror att du skulle passa för den här tjänsten. Uppge också om du har erfarenhet av assistansyrket eller har annan kunskap/erfarenhet av branschen.
Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt kandidat. Introduktion sker på vårt kontor på Södermalm på dagtid enligt överenskommelse.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fri Assistans STHLM AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Postadress

Västgötagränd 5
Stockholm, 11828

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024