Administratör med chefsstödsuppdrag till 1177 på telefon i Malmö

Administratör med chefsstödsuppdrag till 1177 på telefon i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du vara en del av en arbetsgrupp som präglas av humor och gott samarbete? Trivs du med att arbeta med olika saker samtidigt? Då är 1177 på telefon rätt arbetsplats för dig!

1177 på telefon är en nationell tjänst som bedrivs dygnet runt i Sveriges alla regioner. Vi är ett glatt team bestående av cirka hundra sjuksköterskor, en läkare, två administratörer och tre enhetschefer. På vår arbetsplats är vi måna om varandras arbetsmiljö och arbetar enligt Region Skånes värdegrund, välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Kontoret i Malmö, där du kommer ha din placering, är beläget centralt med närhet till allmänna kommunikationer. Vi har även ett kontor i Kristianstad som ligger i närheten av sjukhuset.

Varmt välkommen till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker och välkomnar nu dig som är hjälpsam, har ett gott bemötande och tycker om att arbeta med personalbemanning och schemaläggning!

Som administratör med chefsstödsuppdrag är du delaktig i personalbemanningen för enheten. Bland annat arbetar du med schemaläggningen baserat på våra sjuksköterskors önskeschema som löper över tolv veckor. I dina arbetsuppgifter ingår också att ta emot sjuk- och friskanmälningar, att vara tillgänglig för sjuksköterskorna när de behöver supporthjälp och att vid behov kontakta IT. Administratörerna är också inne i olika program såsom Raindance (ekonomiprogramkontering av fakturor), HR-fönster och Marknadsplatsen. Därtill är du behjälplig till din chef med administrativa frågor.

För dig som är ny medarbetare hos oss erbjuder vi dig utbildning i såväl ekonomiprogram som schemaläggning för att på bästa sätt förbereda dig inför din nya roll. Under din upplärning kommer du ha bredvidgång med en administrativ kollega.

Arbetstiden är vardagar klockan 07.00-15.30 eller klockan 08.00-16.30. Dessa tider fördelas jämnt mellan administratörerna, då telefonen behöver vara bemannad vardagar mellan klockan 07.00-16.30.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning, goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift samt god datorvana. Därtill är tidigare erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter en förutsättning för tjänsten. Vidare ser vi det som meriterande med erfarenhet av att lägga schema. Det är också meriterande om du har arbetat med Region Skånes administrativa program inom HR, ekonomi, schemaläggning med mera. Om du inte har den erfarenheten kommer du få utbildning i det.

Som person söker vi dig som är du hjälpsam, positiv och engagerad. För att trivas i tjänsten behöver du också tycka om och vara bra på att skapa goda relationer. Därtill har du god förmåga att arbeta såväl tillsammans med andra som självständigt. För den här tjänsten kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser framemot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Medicinsk service är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se

Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Medicinsk service
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2023
  • Ansök senast: 13 november 2023

Besöksadress

Kioskgatan 17 22185 Lund
None

Postadress

Kioskgatan 17
Lund, 22185

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024