OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Har du en hög grad av servicekänsla och trivs med att kontinuerligt arbeta med en bredd av parallella uppgifter? Då tror vi att detta är tjänsten för dig! Vi har nu möjligheten att välkomna en ny kollega till oss på enheten Sekreterare inom verksamhetsområde (VO) akutsjukvård!
Inom VO akutsjukvård möter vi många människor dagligen vilket gör att arbetstempot varierar från den ena stunden till den andra och ingen dag är den andra lik. Hos oss välkomnar vi nya idéer till förbättringar av verksamheten och arbetar med att utveckla vår patientadministration. Du som medarbetare ses som en oerhört viktig och värdefull resurs i detta utvecklingsarbete. Vi har ett nära ledarskap som uppmuntrar, stödjer och engagerar varje medarbetare i sitt arbete.
Inom enheten arbetar idag medicinska sekreterare, administratörer, receptionister och enhetschef där vi tillsammans är ett team med bred kompetens och erfarenheter som vi gärna delar med varandra!
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör med chefsstödsuppdrag arbetar du på uppdrag av enhetschef på enheten, som du stödjer i olika administrativa och samordnande frågor rörande bland annat personal samt andra situationer som kan uppkomma.
Arbetsuppgifterna består bland annat av administrativ personalhantering gällande nyanställning, bemanning, flexkorrigering och schemaläggning. Därutöver kommer du att arbeta med statistik samt allmänna administrativa uppgifter såsom godkänna beställningar och kontroll av SVF-remisser. Du kommer att arbeta i system såsom HR-fönster, Raindance, TimeCare, Qlikview, Bosbec och Marknadsplatsen.
Vi erbjuder dig ett utvecklande och stimulerande arbete med eget ansvar, delaktighet och teamarbete. Då vår verksamhet ständigt utvecklas i takt med ny teknik och nya utmaningar finns även goda utvecklingsmöjligheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning, gärna även administrativ eftergymnasial utbildning eller motsvarande. Därtill har du goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift och i Officepaketet. Det ses som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av personaladministrativt arbete såsom schemaläggning och bemanning.
För att trivas i denna roll behöver du ha god administrativ förmåga och kunna organisera samt strukturera ditt arbete
effektivt. Vidare har du hög grad av servicekänsla och trivs med att kontinuerligt arbeta med en bredd av parallella
arbetsuppgifter. Du behöver vidare kunna prioritera bland en mängd arbetsuppgifter, vara tillmötesgående samt ta egna initiativ. Då arbetsrollen innebär att du får tillgång till mycket information är det viktigt för oss att du är en ansvarsfull person med hög integritet. Vid tillsättning av tjänsten kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer.
Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Malmros Boo, Enhetschef
042-406 39 02
Maria Hallberg Molin, Enhetschef
042-406 32 04
Sandra Olsson, Vårdförbundet
042-406 15 75
Gunilla Bengtsson, enhetschef
042-406 19 13
Solveig Svensson, Vision
042-406 31 67
Anne Andersson - Enhetschef
042-406 17 47 (Semester v. 29-32)
Lisa Hansson - Vårdförbundet
042-406 16 90
Eva Sällström, områdeschef
042-406 50 44
Anna Nilsson, personalspecialist
042- 406 10 69
Maria Gullberg - Vision
042-406 17 72