OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Vill du komma och arbeta med oss på vår enhet där vi värnar om patienten, god arbetsmiljö och arbetsglädje? Då ska du skicka in din ansökan till oss redan idag!
Specialiserad palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH) är vård för patienter med komplexa symtom eller vars livssituation medför särskilda behov. Målet med vården är att erbjuda patient och närstående, avancerad vård såväl medicinskt som psykosocialt under dygnets alla timmar. Vården ges i hemmet alternativt på palliativvårdsavdelningen. Patienter med behov av specialiserad palliativ vård förekommer i alla åldrar och finns inom samtliga specialiteter. ASIH kan även omfattas av andra riktade palliativa eller kurativa åtgärder, så kallade öppenvårdsinsatser i hemmet eller inom särskilda boendeformer.
Hos oss arbetar du i en kreativ verksamhet tillsammans med kompetenta kollegor, där korta beslutsvägar ger dig stora möjligheter att kunna påverka ditt arbete. Vår verksamhet präglas av kontinuerlig vårdutveckling och utbildning där alla är med och ansvarar för verksamhetens mål och resultat.
Vi arbetar teambaserat mellan alla 30 medarbetare inom yrkeskategorierna medicinsk sekreterare, läkare, sjuksköterska, kurator, dietist, arbetsterapeut och fysioterapeut. Utgående från Hässleholm ansvarar teamen för specialiserad palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet. Hässleholm och Kristianstad har en gemensam palliativvårdsavdelning med 10 platser i Kristianstad. Vården bedrivs i samverkan med tre kommuner, sjukhus och övrig Primärvård.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har en god servicekänsla, initiativförmåga samt trivs med en arbetsdag som har många varierande arbetsuppgifter!
Vi erbjuder en självständig tjänst där du fungerar som ett personal- och löneadministrativt stöd åt vår enhetschef, men även som support åt våra cirka 30 medarbetare i löneadministrativa frågor. Tjänsten kommer att utformas och utvecklas tillsammans med enhetschefen.
Du kommer att ansvara för att förbereda beslutsunderlag åt enhetschefen, frånvarohantering och administrering i HR-fönstret samt att ansvara för schemaläggning som administreras i schemaprogrammet TimeCare. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara behjälplig vid semesterplanering, skriva minnesanteckningar och andra administrativa arbetsuppgifter. Därtill kommer du att vara behjälplig vid introduktion av nyanställda.
Tjänsten medför även ett ansvar för införandet av Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) inom verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig med godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 poäng KY eller 400 poäng YH alternativt en annan utbildning inom hälso-och sjukvård som bedöms likvärdig. För tjänsten är det ett krav att du har god IT-vana samt behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av chefsstödsuppgifter så är det meriterande. Vidare är det meriterande om du har kunskaper i HR-fönster, TimeCare samt kännedom om schemamodeller och avtal som reglerar arbetstider inom vården.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en positiv person som eftersträvar att alltid ge en god service med hög kvalité. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt. Därtill är du ansvarstagande och tar initiativ för att utveckla verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Rosén, områdeschef
042-406 19 74
Christina Rowéus, enhetschef
042-406 11 21
Maria Arheden, enhetschef
042-406 19 53
Pernilla Törnblom, Vårdförbundet
042-406 19 10
Ann-Charlotte Nordblad, enhetschef
040-33 27 26
Anna Weberg, Vårdförbundet
040-33 69 42
Cecilia Sjöbeck
046 770933
Beatrice Ohlsson
046 770932
Logopedförbundet
Elisabeth Bengtsson
040-675 30 68