OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Sektionen Klinisk genetik tillhör verksamhetsområde Klinisk genetik och patologi och är en ackrediterad högspecialiserad verksamhet lokaliserad i Lund. Vi utför diagnostik av medfödda och förvärvade genetiska avvikelser och tillhandahåller genetisk vägledning. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med avdelningen för klinisk genetik vid Lunds universitet.
ARBETSUPPGIFTER
Du utgör en viktig del i att stödja cheferna i deras administration. Arbetet innefattar bland annat att hantera fakturor, HR-fönster, administration kring rekryteringsprocesser och beställningar i e-katalog liksom att föra mötesanteckningar.
Utöver detta kopplas andra ansvarsuppgifter på, beroende på kunskap och intresse. Arbetet innebär kontakt med flertal olika personalkategorier och samarbete med övriga chefsstöd för att nå verksamhetens övergripande mål. Du arbetar både i team och självständigt samt deltar i förbättrings- och utvecklingsarbete.
Då verksamhetsområdet växer och vi ständigt arbetar med att förbättra våra processer erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har minst gymnasieutbildning, gärna med administrativ inriktning alternativt medicinsk sekreterare utbildning. Du har några års arbetslivserfarenhet som administratör med en god känsla för service. För rollen krävs även goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi. Det är meriterande med erfarenhet av HR-fönster, Serviceportalen och Raindance. Vidare är det meriterande med erfarenhet av administrativt arbete inom sjukvård.
För att lyckas i rollen tror vi att du är driven och har lätt för att planera och organisera ditt arbete, samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du gillar utmaningar, är trygg, positiv och har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Därtill har du förmåga att, även när arbetstempot är högt, behålla fokus och ha ett professionellt förhållningssätt. Vidare tror vi att du är flexibel, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Medicinsk service är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se
Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51