OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att tillsammans förbättras och utvecklas? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Då har vi jobbet för dig.
Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. Vi jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. I koncernen har vi högt uppsatta mål och ett mål är att vi ska ha dom nöjdaste medarbetarna i branschen.
Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare, och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla.
Om Nordlo
Nordlo bildades 2018 genom en sammanslagning av IT bolag i Sverige och Norge. Med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag drygt 680 medarbetare på 38 orter i Sverige och Norge. Nordlo Växjö & Ljungby har idag 72 medarbetare som arbetar på våra kontor i Växjö och Ljungby.
Våra kontor i Växjö och Ljungby växer så i december i år flyttar vi till nya fina lokaler i både Växjö och Ljungby.
Vi söker dig som
Gillar att vara en del i ett Team som stöttar hela våra verksamhet. För att trivas i rollen bör du vara drivande och proaktiv och inte vara rädd för att ta egna initiativ. Du är ordningsam och strukturerad med god kommunikationsförmåga och har lätt för att ta kontakt med andra människor. Du är analytisk och sätter alltid kund och affär i fokus.
Du har gått ekonomisk linje på gymnasiet eller motsvarande eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande yrkeserfarenhet.
Tjänsten kräver goda kunskaper i både svenska och engelska både i tal och skrift. Erfarenhet från IT branschen är meriterande.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du bli en del av vår ekonomifunktion där ett nära samarbete sker med hela verksamheten. I din roll kommer du att ansvara för att hantera bolagets löpande kontroller av ekonomiska transaktioner mot våra kunder och leverantörer. Arbetet sker i Navision samt med hjälp av internutvecklade rapporter i Qlikview, PowerBi och Licensportal.
Vidare kommer du ha en viktig roll i att utveckla i avdelningens processer och bistå Administrativ chef och Ekonomichef med uppföljning och analyser.
I tjänsten kommer du att arbeta i en spännande miljö med kontaktytor från alla avdelningar i företaget.
Du ansvarar tillsammans med övrig administrativ personal att de område i fastigheten där vi tar emot kunder är representativa samt att våra besökande gäster får ett trevligt mottagande.
Intervjuer kommer påbörjas löpande.