Administratör med diarieföringskompetens sökes till statlig kund i Linkö...

Administratör med diarieföringskompetens sökes till statlig kund i Linkö...

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av diarieföring och av arbete med sekretess samt offentlighetsprinciper? Passar det bra att påbörja ett uppdrag i höst? Välkommen att läsa mer.

Om uppdraget

Vår kund är verksam inom statlig sektor med kansli i centrala Linköping. De arbetar för att regionen Östergötland ska vara attraktiv att leva, studera, arbeta och utveckla företag i. Deras uppdragsgivare är regeringen och kunderna är alla som bor eller verkar i Östergötland

Omfattningen är heltid 40h/v med preliminär start 1 september 2020 t.o.m. 27 november 2020. Det finns även möjlighet till förlängning upp till 3 månader totalt.

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du att tillhöra centraldiariet med varierande administrativa uppgifter, såsom registrering av inkommande handlingar, hantering av begäran av handling och utlämnande av allmänna handlingar. Vidare kommer du att bevaka och fördela resursbrevlådor samt arbete med posthantering fysisk och digital post. Det ingår också återsökning av akter, aktrensning och gallring i arkivet.

För uppdraget söker vi dig som kan prioritera och samarbeta, både inom gruppen och med kundens olika enheter. Vi ser att du för uppgifterna bör vara noggrann och strukturerad med ett prestigelöst förhållningssätt. Att kunna ändra om sin planering och hantera mer akuta ärenden är för rollen en stor fördel.

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet från statlig myndighet som registrator/administratör gällande diarieföring, utlämnande av handlingar, posthantering och arkivverksamhet
- Erfarenhet och god kännedom om diarieföringsverktyget Platina eller motsvarande
- Vana av att hantera och diarieföra MPD-ärenden eller motsvarande
- Ska ha goda kunskaper om offentlighet och sekretess och dataskyddsfrågor
- Goda kunskaper i MS Office
- Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 8 juni

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare. sofie.nilsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2020
  • Ansök senast: 8 juni 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024