OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Terminal 5 öppnade sina portar 2009 och erbjuder professionella omlokaliseringslösningar till den privata och den offentliga sektorn i Sverige. Dom ger sina uppdragsgivare en fördel, oavsett om de flyttar personal mellan orter eller rekryterar kandidater från en annan stad, ett annat land eller en annan kontinent. Dom eliminerar oro kopplad till flytten och låter uppdragsgivarnas potentiella anställda i stället börja fokusera på sin framtid hos företaget.
Terminal 5 är en del av Terminalengruppen som förutom Terminal 5 (terminal5.nu) även består av Terminalen Executive and Specialist Search (terminalen.nu) samt Join Sweden (joinsweden.com).
Ta chansen att göra Sveriges, Norrbottens och vår tillväxtresa till ett steg i din egen resa. Vi utökar nu vårt team med två administratörer med ekonomi eller juridikinriktning. Är det dig vi söker?
Ditt uppdrag
Du kommer att vara en viktig person för att säkerställa vår pågående expansion genom att primärt, men inte endast, arbeta med handläggning av arbetstillståndsprocesser och därtill tillhörande frågeställningar. Något som vi kommer att internutbilda dig inom om du inte har den erfarenheten sedan tidigare. En del i rollen handlar om att delta i, och ibland även driva interna effektiviserings- och utvecklingsprojekt. För att vara tydlig kommer du alltså på inget sätt arbeta med redovisnings- eller bokföringsfrågor.
Hos oss arbetar vi alla i en entreprenöriell miljö tillsammans med olika kompetenser och erfarenheter och vi ser det som viktigt att alla kollegor är beredda att ibland hjälpa till där det behövs utan någon prestige inblandad. Vi har vårt kontor mitt i Luleå centrum på Storgatan 9. Vi har kollektivavtal med Unionen och en stor frihet att förlägga arbetstiden och var vi arbetar för att passa livspusslet så även om du bor på annan ort än Luleå och vill till stor eller största del arbeta hemifrån så kan absolut denna roll vara något för dig.
Vem är du
För att trivas i denna roll tror vi att du antingen har någon form av ekonomisk- eller juridisk erfarenhet. Du kan till exempel ha arbetat (eller arbetar) på Migrationsverket, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Skatteverket eller skaffat dig erfarenheter på annat sätt och i och med det är van att hantera handläggning av flera parallella ärenden, från start till slut, där kommunikation, både muntlig och skriftlig, sker på både engelska och svenska. Vi vill också att du kan tolka och skriva "myndighetssvenska".
Du är van med myndighetskontakter och är du den personen som dina kollegor alltid vet har stenkoll på "gällande regelverk", oavsett vilken sorts regelverk du arbetar med i dag, i kombination med hög detaljmedvetenhet så är du rätt för oss. Du har också förmågan att "get shit done" :-)
Har du en universitetsexamen inom ekonomi- eller juridikområdet kan det vara meriterande men är absolut inget krav. Vem du är och vad du vill väger tyngre.
Visst låter det intressant?
Läs mer om oss på www.terminal5.nu
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Rekryteringskonsult Peder Hansson på rekryteringsföretaget Terminalen Executive and Specialist Search. Telefonnummer 0730-26 80 30 eller via e-post peder.hansson@terminalen.nu
Om du som söker tjänsten kommer att flytta till placeringsorten kan vi naturligtvis vara behjälpliga med olika typer av stöd i den processen i samarbete med just terminal5.nu.
Välkommen med din ansökan senast 7 december 2021 till www.terminalen.nu/rekryteringar
Notera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Om så sker kommer annonsen att tas bort från Terminalens webbplats.
Terminalen Executive and Specialist Search arbetar inte med bemanningstjänster så du blir direktanställd av vår uppdragsgivare.
Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller brev.