OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som får energi av att hjälpa andra? Söker du en roll med varierande arbetsuppgifter, där ingen dag är den andra lik? Läs vidare för att se om det här kan vara nästa steg för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Ekonomiassistent/Administratör för vår kunds räkning, ett väletablerat företag inom laserteknik. De utvecklar, tillverkar och säljer industrilasrar och kundanpassade beröringsfria mätsystem. Du utgår från kontoret beläget i Täby norr om Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent/Administratör kommer du att sköta den löpande bokföringen och allehanda administrativa arbetsuppgifter. Bland dina ansvarsområden finns:
Löpande bokföring (Visma Administration)
Kontoavstämningar
Kund- och leverantörsreskontra
Order- och fakturahantering
Kundkontakt via telefon och mejl
Hålla snyggt i kontorslandskapet
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Ekonomiassistent/Administratör tror vi att du är noggrann och strukturerad. Vi ser att du har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt, utan att tappa helhetsperspektivet. Slutligen tror vi att du har en god samarbetsförmåga samt besitter ett stort serviceintresse.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Arbetslivserfarenhet inom ekonomi (bokföring, kund- och leverantörsreskontra)
Arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete
Goda kunskaper inom Office 365
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Meriterande:
Tidigare erfarenhet från arbete med miljö-, arbetsmiljö- och kvalitetsledningssystem
Andra språkkunskaper är meriterande
Omfattning och tillträde
Heltid eller deltid, tillsvidareanställning direkt hos kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Josefin Söderquist som kan nås på mejl josefin.soderquist @perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33824 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.