OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla:
• Vi möter alla med respekt
• Vi kan jobbet
• Vi gör verksamheten bättre
• Vi skapar en hållbar framtid
I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 200 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.
Vi ska ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare. För att lyckas med det behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Är det du? Sök tjänsten nu!
ARBETSUPPGIFTER
Har du ett stort intresse och bred erfarenhet av administration? Är du en ansvarstagande och god organisatör som alltid vill ge god service för verksamhetens bästa, då är du rätt person för oss! Avdelning utveckling i omsorgsförvaltningen arbetar inom områdena: administration, kompetensutveckling, chefstöd, verksamhetsutveckling och E-hälsa. Du kommer att arbeta tillsammans med tre andra administratörer samt verksamhetsutvecklare på avdelningen.
Uppdraget innebär bland annat följande:
• Ekonomiadministration: Fakturahantering, hantering av fonder och föreningsbidrag.
• Kompetensutveckling: utbildningsadministration såsom planering och information till verksamheterna.
• IT-administration: IT-behörigheter och beställningar av IT-utrustning.
• Chefstöd: Protokoll, bokningar och utskick.
• Övriga administrativa uppgifter inom avdelningens ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kan förändras över tid beroende på verksamhetens utveckling och avdelningens inkommande uppdrag. Som administratör på avdelning utveckling kommer du att arbeta mot flera olika verksamhetsområden och yrkesgrupper inom omsorgsförvaltningen.
KVALIFIKATIONER
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se
Vi söker dig som har minst 3-årig gymnasieexamen med ekonomisk- eller administrativ inriktning eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha lätt att hantera de verksamhetssystem och digitala verktyg som möter dig i arbetet. Du ska ha mycket goda kunskaper i Office-365 olika program. Du ska ha kunskap och gedigen erfarenhet av administrativt arbete. Din förmåga att arbeta självständigt och ta uppdrag till slutförande, är viktig. Samtidigt som du är en flexibel medspelare i ett team med olika professioner. Att hålla många processer i gång samtidigt är väsentligt för dig och kommer vara ett krav för att du ska kunna fullgöra ditt uppdrag. Att vara flexibel, prestigelös och lösa problem blir en del av vardagen. Utifrån att du är en viktig representant för omsorgen ska du ha en mycket bra samarbetsförmåga. Som person är du kommunikativ, serviceinriktad, har en god självinsikt och är trygg i dig själv. Du ska goda kunskaper i det svenska språket, i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva förbättringsarbete och arbeta i projektform.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
CV- och annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61