OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!
ARBETSUPPGIFTER
Har du ett stort intresse och bred erfarenhet av ekonomiadministration? Är du en ansvarstagande och god organisatör som alltid vill ge god service för verksamhetens bästa, då är du rätt person för oss! Avdelning utveckling i omsorgsförvaltningen arbetar inom områdena: administration, support och förvaltning av verksamhetssystem, kompetensutveckling, chefstöd och verksamhetsutveckling. Du kommer att arbeta tillsammans med två andra administratörer samt verksamhetsutvecklare på avdelningen.
Uppdraget innebär bland annat följande:
• Administration av förvaltningens hyresfakturor samt tillhörande avtal.
• Fondadministration med ansvar för hela processen från ansökan till tilldelning.
• Avtalsadministration med ansvar för förvaltningens avtalsregister
• IT-administration: IT-behörigheter och beställningar av IT-utrustning.
• Chefstöd: Bokningar och utskick.
• Kompetensutveckling: utbildningsadministration såsom planering och bokningar till verksamheterna.
• Övriga administrativa uppgifter inom avdelningens ansvarsområden
Arbetsuppgifterna kan förändras över tid beroende på verksamhetens utveckling och avdelningens inkommande uppdrag. Som administratör på avdelning utveckling kommer du att arbeta mot flera olika verksamhetsområden och yrkesgrupper inom omsorgsförvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst 2-årig gymnasieexamen med ekonomisk- eller administrativ inriktning eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha lätt att hantera de verksamhetssystem och digitala verktyg som möter dig i arbetet. Du ska ha mycket goda kunskaper i Office-365 olika program. Du ska ha kunskap och gedigen erfarenhet av administrativt arbete.
Din förmåga att arbeta självständigt och ta uppdrag till slutförande, är viktig. Samtidigt som du är en flexibel medspelare i ett team med olika professioner. Att hålla många processer i gång samtidigt är väsentligt för dig och kommer vara ett krav för att du ska kunna fullgöra ditt uppdrag. Att vara flexibel, prestigelös och lösa problem blir en del av vardagen. Utifrån att du är en viktig representant för omsorgen ska du ha en mycket bra samarbetsförmåga.
Som person är du kommunikativ, serviceinriktad, har en god självinsikt och är trygg i dig själv. Du ska goda kunskaper i det svenska språket, i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva förbättringsarbete och arbeta i projektform.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.
Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
CV- och annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61