Administratör med ekonomikunskaper för uppdrag hos GIL

Arbetsbeskrivning

Om oss

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och personaluthyrningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i olika delar av verksamheter. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Om företaget

GIL är en assistansanordnare som sedan 1989 samordnar personlig assistans i kooperativ form utan vinstintresse. Vi arbetar utifrån Independent Living, och gillar filosofin om varje persons rätt att själv bestämma över sitt liv. Den människosynen genomsyrar allt vårt arbete. GIL har omkring 250 assistansberättigade och cirka 1800 personliga assistenter anställda. Vi har vårt huvudkontor i Göteborg och två mindre kontor i Varberg och Uddevalla.
På GIL anser vi att personer med funktionsvariationer ska kunna välja sitt liv och förverkliga sina drömmar precis som alla andra. Vi är socialpolitiskt aktiva och arbetar för mänskliga rättigheter och mot diskriminering. Verksamheten drivs utifrån ledorden utmanande, självbestämmande och nätverk. Målet med vårt arbete är att GIL:s assistansberättigade får ökad livskvalitet, tryggt självbestämmande och kontroll över den egna assistansen. Läs mer om GIL på vår hemsida www.gil.se

Dina arbetsuppgifter

För anställning hos Söder & Co och konsultuppdrag hos GIL söker vi nu dig som är administratör och vill arbeta deltid med 50% tjänstgöringsgrad. Start är så snart som möjligt och uppdraget är initialt två månader. Du kan själv välja om du vill arbeta 2,5 dag per vecka eller om du vill arbeta 4 timmar per dag. Ekonomiavdelningen består idag av sju personer och dina primära arbetsuppgifter blir att ta hand om utläggsredovisningar och föra in systemet Hogia. Vidare kommer du att hjälpa till med att säkerställa att assistenters tidrapporter begärs in i rätt tid samt att assistansberättigade attesterar i rätt tid. Det sistnämnda innebär att du kommer att behöva ringa upp assistenter och assistansberättigade som inte har lämnat in tidrapporter eller attesterat tidrapporter i tid och be, vänligt men bestämt, om att det blir utfört för att deadline varje månad ska hållas. Du kommer även att hjälpa till med att stansa in nya löner kopplade till årets lönerevision.

Din profil

För att passa i denna tjänst ser vi att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av administrativt arbete i minst två år. Det är meriterande om tidigare har arbetat med ekonomi- och/eller lönehantering. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Tidigare systemerfarenhet är ett måste och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Hogia ekonomi, Hogia lön och Hogia personal. Som person är du strukturerad och noggrann och har förmågan att arbeta såväl i grupp som självständigt. Det är av största vikt att du är bekväm med att ringa upp assistenter och assistansberättigade.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag. Uppdraget är initialt två månader och ingår i vår uthyrningsverksamhet. Det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos GIL. Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Niklas N Ekeblad eller Lina Friberg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Niklas Ekeblad
0733-434111
Lina Friberg
0760-502057
Lina Friberg
0760-50 20 57
Niklas Ekeblad
0733-43 41 11
Eric Öberg

Alexandra Ny

Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Alexandra Ny
0723 - 50 55 70
Lina Friberg

Niklas Ekeblad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: S&C Bemanning Göteborg AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 oktober 2016

Besöksadress

Vallgatan 8, Göteborg
None

Postadress

Vallgatan 8
Göteborg, 41116

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk administratör

Teknisk administratör

5 november 2024

5 november 2024