Administratör med ekonomikunskaper till IT-stjärnan AddPro

Arbetsbeskrivning

Rollen - en smygtitt

I rollen som ekonomiassistent och administratör inom vår serviceavdelning säkerställer du att kunderna blir korrekt fakturerade för sina serviceavtal på sina inköpta IT-infrastrukturprodukter. Förutom fakturering innebär det matchning mot leverantörsfakturor och periodisering av kostnader och intäkter. Rollen bjuder på stor variation där du också är behjälplig att ta fram underlag i säljprocessen och hjälper till vid orderläggning. Du ägnar dig även åt administrativt detektivarbete, exempelvis att hitta rätt serienummer eller maskinvara för att kunna färdigställa en serviceregistrering. Vidare administrerar du serviceavtalen i vår portal AddPro Alert där din noggrannhet och kvalitet kommer bidra till att kunderna hela tiden har full koll på sin förbrukning och kostnader på sina avtal. Sammanfattningsvis är du delaktig i hela kedjan innan försäljning har ägt rum tills du skickar kundfakturan så arbetsinnehållet kan skilja sig åt en dag till annan.

Du utför dina arbetsuppgifter självständigt, samtidigt som du samarbetar nära en dedikerad säljare inom serviceområdet. Det förekommer stressiga perioder på året och du har ofta många pågående ärenden på ditt bord. Du trivs i en administrativ roll och gillar att göra bra processer genom att identifiera förbättringsåtgärder och undersöka om de kan genomföras.

Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka ett år med omgående start.



Våra förutfattade meningar om dig:

- Du har tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent där du självständigt hanterade såväl leverantörs- som kundfakturor
- Du har övergripande kunskap om de ekonomiska processerna och du förstår periodisering
- Administration kommer lika naturligt som andning för dig och du trivs att ge service både till kollegor och kunder
- Såklart kan det vara en fördel om du har tidigare erfarenhet av IT-branschen och någorlunda koll på vad en server är (om du inte vet det kan det vara läge att googla det innan eventuell intervju 😊)




The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls! Vi sitter i fräscha lokaler i Alvik där vi till och med har egen båtbrygga. :)

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2019! :D

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Välkommen att skriva din fråga i chatten här bredvid så återkommer vi så snart vi kan. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2020-11-15 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. Vårt mål är att tillsätta denna roll snarast.

Sökord: ekonomiassistent / ekonomi / administratör / administration / Alvik / Stockholm / AddPro

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Byrlind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AddPro
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Besöksadress

Tulegatan 13, Sundbyberg
None

Postadress

Tulegatan 13
Sundbyberg, 17278

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024