Administratör med ekonomikunskaper till spännande företag!

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en bred roll med varierande arbetsuppgifter? Då kan detta vara någonting för dig! – Vi söker nu en administratör med ekonomikunskaper till ett spännande och prestigelöst företag.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Administratör är väldigt bred och du får ett betydande ansvar för operativt arbete med administration och kundservice. Dina arbetsuppgifter som Administratör kommer att innebära allt från kommunikation och samtal med kund, beställare, chaufförer och delägare till att ta hand om fakturering och utbetalningar av självfakturor till företagets delägare. I rollen som Administratör kommer du att arbeta tätt med ekonomiavdelningen och övriga administratörer och ni kommer att ha regelbundna avstämningar och veckomöten.

Om företaget
Kundföretaget är ett transportföretag som ägs av 120 åkerier med ca 350 fordon. Kundföretaget har själv inga chaufförer eller lastbilar utan kan ses mer som ett paraplyföretag. De är ca 40 anställda idag och finns på fyra orter i Sverige; Uppsala, Gävle, Västerås och Sala. Huvudkontoret är i Uppsala där de idag är 28 anställda. En av administratörer ska nu gå på föräldraledighet och de söker därför en vikarierande administratör med ekonomikunskaper på ca 1 år.

Mer information om företaget ges vid ett eventuellt intervjutillfälle.

Din profil
För att lyckas i rollen som Administratör ser vi att du har följande profil:

Skallkrav:
- Gymnasial/eftergymnasiala utbildning med inriktning ekonomi, eller motsvarande erfarenhet
- Svenska i tal och skrift
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Erfarenhet av administration, kundservice eller serviceinriktat yrke

Meriterande krav
- Erfarenhet av transportbranschen

Personliga egenskaper
Mycket vikt kommer att läggas på de personliga egenskaperna och vi ser gärna att du är en glad, positiv och öppen person som gillar kundkontakt. Vi ser även att du är noggrann, effektiv samt proaktiv i ditt arbetssätt. Då det är ett väldigt familjärt arbetsklimat där man gärna hjälper varandra är det även viktigt att du är prestigelös och kan hjälpa till där det behövs.

Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Start: 8 maj
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:00 – 17:00
Ort: Uppsala

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 7 mars 2017

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Chefsstöd till frivården Östergötland

Chefsstöd till frivården Östergötland

25 oktober 2024

25 oktober 2024

Administratör till Tomtegränd/Alnö BBT

Administratör till Tomtegränd/Alnö BBT

25 oktober 2024

Logistikadministratör

Logistikadministratör

25 oktober 2024