Administratör med ekonomisk inriktning

Administratör med ekonomisk inriktning

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Till Atea Sverige söker vi nu en ansvarstagande och driven kredithandläggare/administratör. Du kommer tillhöra avdelningen Atea Hardware Services (AHS) administration som arbetar med att vara ett stöd och ge service till bland annat Ateas säljteam och kundtjänst i olika kundrelaterade frågor.
Du kommer främst arbeta med kreditbedömningar samt andra administrativa uppgifter på avdelningen. Du kommer att tillhöra ett trevligt team med sociala och drivna medarbetare som gillar att ha kul tillsammans, både under och efter arbetstid. Uppdraget startar med en inhyrning via Inpeople men på sikt finns goda chanser till anställning direkt på Atea Sverige.

Uppdraget löper på heltid och arbetstiderna är måndag till fredag 08-17.
Skicka in din ansökan idag och ta chansen att få arbeta på ett välkänt och expansivt företag!


Din profil
Du har ett proaktivt förhållningssätt och söker lösningar i uppkomna problem där du fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp. Du har en analytisk förmåga och trivs med att jobba med siffror. Därtill är du driven i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. För att trivas i denna roll tror Atea att du är organiserad och trygg med att fatta egna beslut. Atea lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du har något års erfarenhet av att arbeta med administration samt god systemvana. Önskvärt är relevant utbildning inom ekonomi, men du kan även ha tillägnat dig motsvarande kompetens genom arbete. Du har goda kunskaper i Excel, meriterande är tidigare erfarenhet av Navision samt erfarenhet av att arbeta med kreditbedömningar. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.
På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.
Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.
Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inpeople Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


Kontorist

Kontorist

26 november 2024

22 november 2024