Administratör med erfarenhet av att hantera avtal och överenskommelser

Administratör med erfarenhet av att hantera avtal och överenskommelser

Arbetsbeskrivning

Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är av god kvalitet i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och vuxenutbildningen i att lyckas med detta uppdrag. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till vårt viktiga arbete med att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande.

 Nu söker våra enheter för riktade insatser en enhetsadministratör som ska arbeta med administrativt stöd till två enheter som arbetar i nära samverkan.

Om arbetet
Arbetsuppgifterna varierar men bland dina återkommande uppgifter ingår ärendehantering såsom hantering och utlämnande av allmänna handlingar, utskick av material av olika slag, diarieföring och arkivering. Du kommer också få ta ansvar för allmän administration såsom posthantering, beställningar av böcker, material etcetera. I din roll kommer du ta ett extra ansvar för konferensadminstration och du kommer också föra en dialog med undervisningsråd och externa leverantörer för att ta fram beslutsunderlag för överenskommelser, dels med lärosäten och dels i andra upphandlingsärenden.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete på en arbetsplats där du ska ha bra förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb, trivas och må bra. Våra förmåner omfattar bland annat friskvård, flexibel arbetstid och lediga klämdagar och goda semester- och pensionsvillkor.

Vi söker dig som har:

• gymnasieexamen
• minst tre års aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• god kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• vana av arbete i digitala ekonomisystem
• mycket goda kunskaper i Officepaketet
• kunskap om och erfarenhet av att administrera överenskommelser och avtal efter upphandling.

Det är meriterande om du också har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration och om du har erfarenhet av ekonomiadminstration med fakturahantering och löpande budgetuppföljning. Om du har erfarenhet av att arbeta i staten och använt system som Stratsys, Agresso, Visma, Proceedo eller Primula så är det också meriterande.

Arbetet förutsätter att du är noggrann, effektiv och har en beredskap för att rycka in där det behövs. Du har förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Då arbetet innebär många kontakter inom och utanför myndigheten lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som social kompetens och god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du trivs med att periodvis arbeta i ett högt tempo och har lätt för anpassning till ändrade omständigheter. Som person är du generös och delar med dig av dina kunskaper till kollegor och har ett intresse av att bidra till att utveckla verksamheten.

Medarbetarskapet är viktigt för oss på Skolverket. Att arbeta hos oss innebär att du agerar i enlighet med Skolverkets medarbetarskapspolicy och den statliga värdegrunden. Vårt medarbetarskap och ledarskap är formulerat i fem kärnvärden; förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling.

Vilka är vi?
Enheten för riktade insatser 1 består av 20 medarbetare. Vi samarbetar tätt med Enheten för riktade insatser 2, som leds av en annan enhetschef. Enheternas administratörer samarbetar och delar på de administrativa uppgifterna för båda enheterna. Våra enheter kännetecknas av ett stort engagemang för våra uppdrag: att erbjuda både riktat och generellt skolutvecklingsstöd i syfte att förbättra förutsättningarna för alla barn och elever att utvecklas i förskola och skola.

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och varierande arbetsuppgifter där du kommer fungera som administrativt stöd och i viss mån en fast punkt eftersom enhetens medarbetare vanligtvis reser mycket i tjänsten.

Upplysningar och ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 maj 2021. Önskat tillträde är den 16 augusti 2021 eller enligt överenskommelse. Vänligen observera att vi inte vill att du bifogar något personligt brev till din ansökan, istället ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor. Arbetsprov och personlighetstest kommer att användas i urvalet. Intervjuerna är inplanerade till vecka 24.

Befattningen är en tillsvidareanställning. Skolverket tillämpar sex månaders provanställning.


Skolverket sitter i nya lokaler på Svetsarvägen 16 i Solna Business Park. På grund av pandemin arbetar vi för närvarande på distans. Varmt välkommen med din ansökan till oss!


Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Jenny Sellberg 08-5273 3828 (Lärarförbundet), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Claes Prentius (Saco) 08-527 334 47.

Kontaktpersoner på detta företaget

Se fullständig annons på vår hemsida!

Zara Warglo, Tf enhetschef
08/527 332 31
Kristina  Larsson, Ekonomichef
08-527 332 00
Karin Hector-Stahre, Enhetschef
08-527 332 76
Karin Kroon, HR-chef
08/527 33 147
Christina Polgren, Enhetschef
08/527 33 382
Eva Nordlund, Undervisningsråd
08/527 33 595
Mats Olsson, Undervisningsråd
08/527 333 63
Anders Palm, Enhetschef
08/527 332 00
Johanna Freed, Biträdande enhetschef
08/527 332 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skolverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Fleminggatan 14 10620 Stockholm
None

Postadress

None
Stockholm, 10620

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024