Administratör med erfarenhet av ekonomi sökes i sommar

Administratör med erfarenhet av ekonomi sökes i sommar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för Södertälje Kommuns räkning en noggrann och engagerad administratör, med erfarenhet av ekonomi, för ett tidsbegränsat uppdrag under sommaren på avdelningen Drift och Underhåll. Är du en strukturerad person med erfarenhet inom kommunal verksamhet och god kunskap inom ekonomisystem? Då kan du vara den vi söker!
 
Om Södertälje Kommun:
Södertälje Kommun är en dynamisk och framåtsträvande arbetsgivare som arbetar för att skapa en hållbar och välfungerande stad för alla invånare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där medarbetare har möjlighet att växa och utvecklas. Välkommen till Södertälje Kommun – tillsammans skapar vi framtiden!
Arbetsuppgifter:
Ansvara för kontering och fakturering i fakturasystemet ERP
Hantera beställningar och kommunicera med leverantörer.
Bemanna och administrera funktionsmail.
Stödja ekonomiteamet med diverse administrativa uppgifter.

Kvalifikationer:
Erfarenhet av kommunal verksamhet: Du har tidigare arbetat inom en kommunal organisation och är välbekant med dess processer.
God kunskap inom ERP-system: Erfarenhet av ekonomisystem där kontering och fakturering ingår.
Svenska språket: Du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Bekantskap med Infracontrol: Det är meriterande om du har arbetat med Infracontrol.
Beställningsvana: Erfarenhet av att göra beställningar och hantera inköp.
Funktionell e-post: Vana vid att hantera och bemanna en funktionsmail.

Personliga egenskaper:
Lättlärd: Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och rutiner.
Självständig: Du kan arbeta effektivt och självständigt utan ständig handledning.
Meriterande erfarenheter: Det är ett plus om du har erfarenhet av att arbeta med beställningar och bedömningar av klottersanering.

Anställningsform:
Period: 17 juni till 28 augusti
Arbetstider: Måndag till torsdag 06:30-16:00, fredag 06:30-12:00. Totalt 39 timmar per vecka.
Arbetsplats: Södertälje stadshus, Nyköpingsvägen 26.

Tjänsten är en del av Baronas konsultverksamhet och du blir vid tillfället anställd av Barona. Genom oss får du ta del av kollektivavtalade förmåner så som friskvårdsbidrag och du får en hängiven konsultchef som stöd för dig under hela din anställning.

Ansökan:
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karolin Andersson på karolin.andersson@barona.se eller Elin Nilsson på elin.nilsson@barona,se. Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via telefon eller email utan ansvisar alla ansökningar till den angivna länken i denna annons.  Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!
Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer här:  https://barona.se/om-barona/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2024

Liknande jobb


21 november 2024