Administratör med erfarenhet av receptionsarbete - sommarjobb på myndighet

Administratör med erfarenhet av receptionsarbete - sommarjobb på myndighet

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom HR samt har arbetat som receptionist? Studerar du nu inom personaladministration och vill skaffa dig arbetslivserfarenhet över sommaren? Trivs du som bäst när du får hjälpa andra och sprida positiv energi omkring dig? Tycker du om att organisera och skapa struktur?
Om tjänsten
Vi på jakt efter en serviceinriktad och hjälpsam administratör för sommarperioden juni till augusti hos en statlig myndighet mitt på Södermalm i Stockholm. Här blir du en viktig del i teamet och får arbeta på plats i deras fina och moderna kontor. Tjänsten består av att bemanna receptionen en viss tid av dagen och resten av tiden kommer du ägna dig åt personaladministration.
Dina arbetsuppgifter
Det är en bredd roll med kombinationen av att vara verksamhetens ansikte utåt, och därför är viktigt att kunna ge det bästa bemötandet och att du har service i första fokus, samt att vara en fena på administration och olika system.
Några av de uppgifter som kommer bli aktuella är:
Sköta administrativa rutiner
Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
Personaladministration i systemet Primula
Hantera verksamhetens arkiv
Hantera kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Lägga in dokument i rekryteringsverktyget ReachMee
Vara behjälplig med myndighetens behov (exempelvis inom bokning, inköp och registrering)

Dina egenskaper
Vi söker dig som är flexibel och har ett positivt förhållningssätt i allt du tar dig an, kunna strukturera och skapa dig en överblick över vad som behöver göras. Du bör vara en social och utåtriktad person som ser det som helt naturligt att alltid ge bästa tänkbara service. För att kunna göra ett riktigt bra arbete krävs det dessutom att du är uppmärksam, hjälpsam, intresserad, lösningsorienterad och noggrann. Vi tror att du är van vid arbete i Excel och Word och är nyfiken på att lära dig nya system. Avslutningsvis är du trygg i dig själv, professionell, har skinn på näsan och trivs i en självständig roll.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, skicka gärna in den redan idag!
Vi söker dig som har:
gymnasium eller likvärdig utbildning
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Omfattning och tillträde
Heltid, behovsanställning med start i början av juni till slutet av augusti. Tillträde enligt överenskommelse. Det kommer inte finnas möjlighet till längre sammanhängande semester, då man ersätter befintlig personal.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32284 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 19 maj 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024