Administratör med fokus HR

Administratör med fokus HR

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill medverka i personalenhetens arbete med arbetsmiljö, likabehandling och kompetensutveckling. Du blir en del i Sektionen för arbetsmiljö, likabehandling och kompetensutveckling, som bland annat arbetar med att tillhandahålla interna utbildningar och att utveckla, förvalta och ge stöd i universitetets rutiner inom arbetsmiljö och likabehandling. Tillsammans med kollegor bidrar du till universitetets mål och till att skapa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv vid Göteborgs universitet.

Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i ett team med kompetenta och engagerade kollegor. Din arbetsplats i centrala Göteborg, där allt är nära.
#Administration #GöteborgsUniversitet #Adecco #HR #arbetsmiljö #Support #service

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består framför allt av att administrera och handlägga uppgifter inom sektionens verksamhetsområden. Ditt arbete bidrar till att det samlade stödet är enhetligt, tillgängligt och verkningsfullt.
Tjänsten innebär, bland annat, att administrera och handlägga uppgifter inom sektionens arbete med arbetsmiljö och likabehandling, exempelvis årlig uppföljning av det systematiska arbetsmiljöarbetet och universitetets fördelning av arbetsmiljöuppgifter till chefer. Du ingår också i den arbetsgrupp som besvarar supportfrågor från chefer och medarbetare och kommer bland annat att ansvara för frågor om universitetets friskvårdsförmåner.

En annan del av ditt arbete är att administrera och ge stöd i arbetet med personalenhetens interna utbildningar och nätverk, exempelvis boka lokaler, hantera kontakt med kursdeltagare och kursledare samt publicera kursinformation på universitetets internwebb. Det ingår i tjänsten att medverka vid digitalisering enhetens utbildningar för universitetets medarbetare

I denna tjänst kommer du ansvara för att föra protokoll och anteckningar i den centrala arbetsmiljökommittén. Du kommer också att tillsammans med personalenhetens webbredaktörsteam svara för viss administration av enhetens webbsidor på universitetets internwebb.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen:
• högskoleutbildning inom administration, HR eller annan för anställningen relevant utbildning som universitetet bedömer som likvärdig
• erfarenhet av administrativt arbete inom HR, gärna inom arbetsmiljö, likabehandling och kompetensutveckling
• van att anpassa din kommunikation, i tal och skrift, utefter mottagaren
• goda kunskaper i att använda IT-stöd och Microsoft Office i ditt arbete
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Då Göteborgs universitet är en statlig myndighet är det meriterande med erfarenhet från arbete i statlig eller offentlig verksamhet, samt förståelse för villkor och förutsättningar i akademisk verksamhet.

I ditt arbete är du strukturerad och noggrann, med en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete inom givna ramar. Du kan anpassa ditt arbete till nya eller ändrade förutsättningar när det behövs. Som person är du serviceinriktad med ett professionellt förhållningssätt och trivs med sociala kontakter inom och utanför organisationen. Genom ditt arbetssätt skapar du förtroende och goda relationer med de personer du möter i ditt arbete, allt från enskilda kursdeltagare till verksamhetens högsta ledning. Du är van att arbeta självständigt men tycker också om att arbeta tillsammans med andra människor och har en god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i tal och i skrift när det kommer till att formulera svar på frågor, ta fram rutiner, webbtexter och utbildningsmaterial.

För oss är det väldigt viktigt att din personlighet passar in i vår grupp

Om oss
Personalenheten är en universitetsgemensam funktion med övergripande uppdrag att utveckla, samordna och följa upp universitetets arbetsgivarpolitik. Enheten utvecklar och samordnar styrdokument, processer, arbetssätt och systemstöd, genomför kompetensutveckling, tillhandahåller specialistkompetens och bistår verksamhetens chefer och personalhandläggare med rådgivning, handlings- och processtöd. Personalenheten är organiserad i tre sektioner med drygt 35 medarbetare.

Anställning
Anställningen är tillsvidare, heltid,100% med placering tills vidare vid Personalenheten. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Information om din anställning hittar du här:
https://medarbetarportalen.gu.se/anstallning/;jsessionid=t5w996gqmz8o1kt0mcpb26okt?skipSSOCheck=true

Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:
https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökningsprocess
Låter detta som en spännande utmaning skall du ansöka så snart som möjligt genom att klicka på länken längst ner.
Vi tar inte emot några ansökningar via mail.
I den här rekryteringen samarbetar Göteborgs Universitet med Adecco och frågor besvaras av rekryteringskonsult Linda Josefsson, linda.josefsson@adecco.se eller 073-6847707.

Om rekryteringsprocessen:
Adecco använder sig av tester som en del av urvalsarbetet. Dessa skickas till dig via mail. Det är viktigt att genomföra dessa så snart som möjligt för att komma vidare i processen.

Varmt Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024