OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lumire utvecklar sin verksamhet och söker nu dig, du som har administration i blodet och som älskar att strukturera processer.
Lumire, Luleå Miljöresurs AB, är ett kommunalt bolag för vatten och avlopp, avfallshantering, återvinning och återbruk. Lumire ägs av Luleå kommun och vi är 200 medarbetare som säkerställer att alla Luleåbor har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att avfall och avlopp tas om hand på ett cirkulärt sätt.
Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag är vi en stark aktör inom hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad.
Lumire befinner sig i en spännande utvecklingsfas och är en självklar aktör i arbetet med den gröna omställningen och ett hållbart Luleå. Som vår administratör har du en viktig roll i arbetet framåt. Tillsammans gör vi Luleå hållbart.
Om rollen
Du ansvarar för bolagets diarieföring, arkivhantering och dokumenthanteringsplan. Dina arbetsuppgifter består även av fordonsadministration - allt från leasingavtal till körjournaler, beställning av kontorsvaror, samordnare av bolagets hantering av remisser men också andra administrativa arbetsuppgifter.
Vi söker dig som
Du har gymnasieexamen och erfarenhet av administrativt arbete, meriterande är om erfarenheten kommer från offentlig verksamhet och du har självklart mycket god datavana. Du har tidigare arbetat med diariehantering och arkivering. Då du kommer att kommunicera både internt och externt behöver du ha en mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift i det svenska språket.
Som person är du intresserad av ditt arbete och ser det som självklart att förstå sammanhanget i det du gör i relation till vår verksamhet. Du kommer dagligen fatta olika typer av beslut och det är viktigt att du är trygg med att göra egna bedömningar. Du är en positiv person som samarbetar väl och är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt. Du förstår vikten av ett professionellt bemötande.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och roligt arbete där du får möjligheten att verka för ett hållbart Luleå.
Vi värnar om ett långsiktigt hållbart arbetsliv och strävar efter att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Hos oss får alla ett generöst friskvårdsbidrag på 4000 kr och möjlighet till en friskvårdstimme per vecka.
För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje.
Du kommer att sitta i våra nya trevliga lokaler på Ytterviken.
Här kommer du att ingå i en grupp som består av inköpare, controller och ekonomiadministration, alla som tillsammans stöttar verksamheten.
Vill du bli en miljöresurs?
Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss arbetar du med några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten, och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden.
Information
Anställningsform, arbetstid: Tillsvidare, provanställning kan komma tillämpas, heltid.
Lönevillkor: Enligt överenskommelse
Eftersom vi bedriver och du kommer att arbeta i en säkerhetsklassad verksamhet, krävs det att du innan anställning genomgår godkänd säkerhetsprövning.
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta ekonomichef, Lotta Rova, lotta.rova@lumire.se, 0920–250902.
Facklig kontaktperson Sussi Nordin, Vision, sussi.nordin@lumire.se, 070-3192798.
Ansökan
Du söker jobbet via länken.
Sista ansökningsdag är 4 december.