Administratör med fokus på ekonomi och uppföljning

Administratör med fokus på ekonomi och uppföljning

Arbetsbeskrivning

Är du serviceminded och vill ingå i ett mindre team med härliga kollegor? P2 Energi söker en administratör som vill axla en ny roll i företaget med stora möjligheter att påverka och utvecklas.

Om företaget
P2 Energis mission är att i varje åtagande bidra till en hållbarare värld genom effektivare energianvändning och försörjning. Detta genom smartare teknik-, medieval, ökad kompetens och utnyttjande av de lokala förutsättningarna. Som företag ligger man i framkant med god erfarenhet i teori och praktik med visionen att vara det ledande kunskapsföretaget för resurseffektiva lösningar och kundens förstahandsval. Företaget agerar långsiktigt, hållbarhet och en minskad miljöpåverkan är en värdegrund.

P2 Energi arbetar övergripande med hållbar fastighetsutveckling inom områdena värme-, ventilations- och kylteknik och vi erbjuder en bred och djupgående kompetens inom dessa områden. Vi kan ansvaret för hela kedjan från analys/projektering och genomförande till drift och uppföljning. Våra erfarenheter skapar förutsättningarna att se helheten vilket är en av de mest avgörande faktorerna till energieffektiva lösningar. Våra engagemang finns över hela Sverige, bl.a. inom detaljhandeln, kyl- och fryslager samt fastighetsrelaterade klimatanläggningar.

Vår produkt är kunskap och energieffektiviseringar som gör skillnad.

Dina arbetsuppgifter
P2 Energi växer och söker en administratör med erfarenhet inom ekonomi. I rollen kommer du att jobba brett med administration och ekonomifunktioner kopplat till vår konsultverksamhet samt energiprojekt som P2 Energi jobbar med. Även vissa övriga inslag av administrationshantering förekommer och du arbetar aktivt i nära samarbete med VD, projektchef och övriga kollegor i arbetet som är kopplat till den dagliga verksamheten. Du har framförallt kontakt med interna kollegor i ditt arbete men även externa funktioner såsom kunder, leverantörer och revisorer. Du agerar som administrationsstöd för verksamheten i stort.

Exempel på arbetsuppgifter är:
- Löpande kontakt med företagets redovisningsbyrå
- Skapande av fakturaunderlag och fakturering
- Bevakning av tidskrivning, attestering
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Påminnelsehantering
- Övrig ekonomisk bevakning
- Generell administrativ stöttning inom verksamheten, såsom ekonomiska uppföljningar och löpande avstämningar
- Inköp av kontorsmaterial, förbrukningsmaterial mm

Hos P2 Energi blir du del av en dynamisk arbetsplats som jobbar flexibelt och effektivt. För dig som medarbetare innebär det att du får möjlighet att jobba självgående och med eget ansvar. Arbetsgruppen på P2 Energi är trevlig och stimulerande, där man jobbar ihop och utvecklas tillsammans. Det är viktigt att alla ska trivas och utmanas till att växa. Hos P2 Energi får du goda möjligheter att påverka din egen utveckling, företagets fokus ligger på att kontinuerligt bli lite bättre för varje dag.

Då rollen som administratör är ny hos P2 Energi finns goda möjligheter att påverka rollen och utvecklas över tid.



Din profil
För att passa i rollen som administratör ser vi att du har erfarenhet som är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom yrket men med rätt personlighet kan även en person utan erfarenhet passa in i rollen.

Som person är du mån om att serva och assistera på bästa sätt. Som administratör kommer du arbeta tillsammans med andra i teamet men rollen ställer också krav på självständighet och ett eget driv. Du behöver vara anpassningsbar och flexibel och är inte rädd för att arbeta brett inom verksamheten när det behövs. Vi ser att du trivs med sociala kontakter och att samarbeta tillsammans med andra. För att passa in i rollen är det viktigt att du har ett strukturerat och ordningsamt arbetssätt.

Vi ser det som meriterande om du har vana av att jobba i olika affärssystem för projekt- och konsultverksamhet, framförallt Visma, Swinx, Fortnox eller motsvarande.

I rollen krävs det att du har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.



Ansökningsförfarande
Sök så snart som möjligt, vi jobbar med löpande urval och intervjuer!

Har du frågor är du välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare Martina Arrelid 011-19 94 72. martina.arrelid@skill.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024