OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Fysikum. Sista ansökningsdag: 2022-09-18.
Fysikum är en av de större institutionerna inom den naturvetenskapliga fakulteten med bred grundforskningsverksamhet, såväl experimentell som teoretisk. Institutionen har cirka 270 anställda varav 90 doktorander och den bär en internationell prägel.
Fysikum är en del av AlbaNova universitetscentrum, som är ett starkt forskningscentrum och som förutom Fysikum bland annat rymmer institutionen för astronomi, fysikinstitutionerna vid KTH samt det nordiska institutet för teoretisk fysik, Nordita. Vi sitter i moderna lokaler nära Roslagstull och universitetets centrala campus.
Du tillhör den administrativa avdelningen som består av 14 medarbetare inom HR, ekonomi, studieadministration, studievägledning, registratur och arkiv, kommunikation samt övrig administration. Som administratör med fokus på ekonomiadministration kommer du att ingå i en grupp tillsammans med flera kollegor som arbetar med ekonomiska frågor med olika inriktning. Du rapporterar till den administrativa chefen.
Vill du bidra till att utveckla ekonomifunktionen och ge hög service till kärnverksamheten? På Fysikum erbjuder vi dig en tillsvidareanställning med en provanställning om 6 månader i en internationell och dynamisk miljö på en arbetsplats där balansen i livet värdesätts.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med varierande ekonomiadministrativa uppgifter vid institutionen. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att:
• Hantera leverantörsfakturor (kontering, utredning och kringarbete, upplägg av nya leverantörer) i ekonomisystemet Raindance.
• Bokföra anläggningstillgångar samt delta i årlig inventering av anläggningstillgångar och hantera eventuella avvikelser mellan Raindance och den fysiskt genomförda inventeringen.
• Skapa och skicka kundfakturor samt hantera upplägg av nya kunder vid behov.
• Hantera reseräkningar och utläggsredovisning för medarbetare och externa gäster samt ersättningar till tentamensvakter och studentrepresentanter.
• Vid behov, periodisera intäkter och kostnader i samband med bokslut.
• Bistå med övrigt löpande ekonomi- och redovisningsarbete som kan komma att uppstå på avdelningen.
Det administrativa arbetet på institutionen täcker ett stort område vilket innebär att andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Du kommer också att delta i och bidra till aktuella utvecklingsarbeten när det gäller exempelvis process- och rutinbeskrivningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens/erfarenhet som bedöms som likvärdig. Ett krav är att du tidigare har arbetat med leverantörsfakturor, reseräkningar och/eller utläggsredovisning och löpande bokföring i minst 2 år. Kunskaper i Officepaketet och erfarenhet från ekonomisystem är ett krav. Erfarenhet av systemen Raindance och Primula är meriterande.
Vi söker dig som drivs av att göra ett bra jobb och som tycker att det är roligt att bidra till en väl fungerande supportfunktion. Du har ett strukturerat arbetssätt och är en god problemlösare. Du är serviceinriktad, prestigelös, flexibel med arbetsuppgifter och har förmåga att i vissa perioder arbeta under tidspress. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men även i grupp, tillsammans med andra kollegor. Vi söker dig som vill bidra till ett gott arbetsklimat och som inte är rädd för att ”hugga i” om det behövs.
Miljön du kommer att verka i är internationell och det är därför viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Då arbetet innebär många kontakter med forskare och övrig personal lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som social kompetens och god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid (100%) och är en tillsvidareanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef Malin Hell, tfn 08-5537 8330, malin.hell@fysik.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.