OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!
Vi söker nu en administratör med fokus på förvaltning av vårt ekonomisystem Raindance.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du hanterar kataloger och prislistor gällande våra avtalade leverantörer, så att verksamheten kan göra inköp och beställningar i vårt ekonomisystem. Du stöttar verksamheten och svarar på frågor gällande inköpshantering, men även andra frågor kopplat till vårt ekonomisystem. I rollen ingår systemadministration gällande exempelvis användarbehörigheter, men även arbete med betallösningar för inbetalningar till universitetet.
I anställningen ingår även arbete kopplat till universitetets tullhantering samt rapportering gällande varuinförsel.
Du arbetar tätt ihop med enhetens övriga medarbetare, men också tillsammans med upphandlingsenheten.
Din framtida arbetsplats
Anställningen är placerad på Redovisningsenheten, vilket är en enhet inom Planerings- och ekonomiavdelningen. Inom enheten, som består av 16 medarbetare, har vi ett teamorienterat arbetssätt och du kommer i huvudsak ingå in det team om sex personer, som tillsammans ansvarar för förvaltningen av vårt ekonomisystem.
Dina kvalifikationer
Vi söker en administratör som tycker om att arbeta med systemstöd och som även har kunskap och erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver själv ditt arbete framåt. Arbetet kräver att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och att du kan sätta upp och hålla tidsramar. Som person är du även noggrann, strukturerad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta lösningar. Du har god förmåga att anpassa din kommunikation till olika målgrupper.
Vi vill att du har:
• Gymnasial examen, gärna med ekonomisk inriktning
• God användarkompetens i något ekonomisystem
• Viss erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete
• God användarkompetens i Office-programvaror och särskilt Excel, där du har mycket goda kunskaper
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift
• God förmåga att uttrycka dig väl på engelska både i tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete kopplat till inköpshantering
• Erfarenhet av systemadministration i exempelvis ekonomi-, inköps- eller orderhanteringssystem
• Erfarenhet av arbete avseende systemadministration i en större organisation
• Erfarenhet av arbete gällande tullhantering eller intrastatrapportering
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.
Fackliga kontaktpersoner
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 november 2022. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.
Välkommen med din ansökan!
Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.