Administratör med fokus på Excel till myndighet i Solna

Administratör med fokus på Excel till myndighet i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du duktig på att sköta administration och föra protokoll? Då kan vi ha ett motiverande uppdrag för dig. Vår kund är en omtyckt myndighet i nya lokaler i Solna. Här får du som gillar Excel en roll med fokus på just det. Här kommer du att delta i arbetet med att sortera remissynpunkter, ta fram information och dokumentera beslut och ställningstagande. Med dig i bagaget har du minst 3 års relevant erfarenhet, goda färdigheter i Microsoft Office och med fördel i Excel liksom känsla för struktur. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan, redan idag.


Som en av de största leverantörerna av bemanningstjänster och rekrytering till offentlig sektor har du god möjlighet till fortsatt karriärutveckling även efter genomfört uppdrag. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

I rollen som administratör kommer du arbeta ute hos vår kund som sitter i nyinflyttade lokaler i Solna. 



Här kommer du; 


Delta i arbetet med att sortera remissynpunkter. Arbetet innebär att kopiera synpunkter från underlag i public och klistra in i Excelunderlag.
 Ansvara för Excelunderlagen ur ett tekniskt perspektiv, det vill säga kunna felsöka och korrigera om något blir fel.
 Ta fram information.
Vara med på chefsmöten och i underlagen dokumentera beslut och ställningstagande.




Arbetstider
Kontorstider mellan 8-17 med möjlighet till flex, för start 1 december med uppdrag till och med sista februari. Varierad sysselsättningsgrad enligt nedan; 
 2020-12-01 – 2020-12-15 50%
 2020-12-16 – 2020-12-31 75%
 2021-01-04 – 2021-01-31 100%
 2021-02-01 – 2021-02-28 75%   



Kvalifikationer
Här behöver du; 


Avklarad gymnasieutbildning och utbildning i Excel liksom minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör
Goda kunskaper i MS Office-paketet och med fördel mycket god vana av att arbeta med textmassor i Excel. 
God svenska i såväl tal som skrift

För oss är det viktigt med personlig lämplighet. Som person får du gärna vara lite fyrkantig, i alla fall när det kommer till att agera efter givna rutiner och policys. Du trivs helt enkelt med att arbeta strukturerat och beskrivs troligen som noggrann och ansvarstagande. Vi tänker att du också har lätt för att samarbete med andra. Är du dessutom positiv med en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas hos oss och staten.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2020-11-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 10 november 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


27 december 2024