Administratör med fokus på inköp

Arbetsbeskrivning

Är du en administratör ända ut i fingertopparna och brinner för att skapa ordning och struktur omkring dig? Har du lätt för att förstå inköpsprocesser och en förmåga att lära och vägleda? Är du duktig på engelska? Då kanske det är dig vi letar efter!

Beskrivning
Perido söker efter en inköpsadministratör till en av våra kunder. Kunden är ett stort internationellt företag som arbetar med alla delar inom ett IT-projekt, allt från förstudier till design, implementation och drift. Du kommer ha tillgång till löpande utbildningar och arbeta tillsammans med andra erfarna kollegor i en global organisation. Tjänstens är placerad på vår kunds kontor strax norr om centrala Stockholm.

I denna utvecklande tjänst sköter du den löpande administrationen kring vår kunds inköpssystem samt är kontorets kontaktperson gällande frågor och synpunkter på detta system. Vi tror att du är en person som tycker att det är kul att fixa i ekonomisystem och se till så att inköpsordrar läggs in korrekt och attesteras av rätt person. Som inköpsadministratör hjälper du dina kollegor att fylla i korrekta uppgifter och få bättre koll på hur systemet fungerar. Du jobbar även proaktivt med att hitta fel i ordrar så att de inte stoppas upp samt att hantera utredningar för ärenden som av någon orsak inte har processats.

Du som är nyfiken på detta uppdrag är en ordningsam och administrativt lagd person som tycker att det är roligt att lösa problem och ha mycket sociala kontakter. Givetvis är du hjälpsam och är bra på att hantera olika typer av personligheter. Har du dessutom lätt för att lära sig hur system och nya datorprogram fungerar är det garanterat ett stort plus. Är det här en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Gymnasiekompetens
-Erfarenhet av administrativt arbete, gärna erfarenhet av inköpsprocesser
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska (manualer och system är på engelska)

Omfattning och tillträde
Heltid, tillträde i februari/mars. Tillsvidare.

Ansökan
Skicka din ansökan (på engelska) med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
9864DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 10 februari 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024