Administratör med fokus på kundservice till Idrott och förening

Administratör med fokus på kundservice till Idrott och förening

Arbetsbeskrivning

Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och
syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och
aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom
våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar.
Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar.
Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs
Stad hittar du på http://www.goteborg.se

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service och vill göra skillnad för dem vi är till för i Göteborgs stad?
Har du dessutom lätt för att kommunicera och möta människor och vill vara med och bidra till enhetens verksamhetsutveckling och framgång - tveka inte att söka tjänsten som administratör hos oss inom kundservice på enhet Bokning & evenemang!

Enheten Bokning & evenemang är en av två enheter som utgör avdelning Föreningsstöd vars huvudsakliga uppdrag är att på olika sätt agera stöd till föreningslivet i Göteborgs stad. Bokning & evenemangs ansvarsområden består av kundservice, bokningsfunktionen för förvaltningens anläggningar, evenemangs- och övernattningskoordinering samt förmedling av lokaler till föreningslivet. Enheten består idag av en enhetschef och 18 medarbetare som tillsammans säkerställer att våra kunder erbjuds bästa möjliga bemötande och stöd.

Som administratör i kundservicesvarsgrupp kommer du att ansvara för att besvara alla inkommande samtal och ärenden till Idrotts- och föreningsförvaltningen. I tjänsten förväntas du arbeta med att utveckla uppdraget tillsammans med dina kollegor inom förvaltningen och bidra till att ständigt förbättra service och tillgänglighet för dem vi är till för.

Dina arbetsuppgifter är i första hand att svara på frågor från våra kunder, föreningar, företag och privatpersoner via telefon och ärendehanteringssystemet. Vid behov förväntas du stötta upp i reception och kundservice övriga funktioner som innefattar övrig bokning, vägledning inom e-tjänster, mejl- och telefonsupport med mera. Du kommer att hantera många olika typer av ärenden och arbeta i flera olika verksamhetssystem. Vi arbetar helgfria vardagar dagtid och du kommer ha din arbetsplats i Kviberg.

Vi på idrotts- och föreningsförvaltningen erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att växa och utvecklas. Du blir delaktig i en organisation som arbetar med positiva frågor som friskvård och meningsfull fritid. Ett bra flextidsavtal gör att både arbete och fritid får ta plats. Förvaltningen tillämpar även rökfri arbetstid. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden får du en anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vid rekryteringen kommer vi lägga stort fokus på dina personliga kompetenser men förutsätter att du har en gymnasial utbildning. Vi ser att du har erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från kundtjänst, callcenter eller annat arbete med kundservice via telefon och ärendesystem, gärna åtminstone två års erfarenhet. Du har en förmåga att snabbt söka upp samt ta till dig information i system, databaser och på webben, samt att tolka och kunna förmedla den på ett lättförståeligt sätt. Vi ser därför att du har god IT-kunskap och har du dessutom kännedom och erfarenhet från Office 365 är det meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och vi ser gärna att du har goda kunskaper i engelska, har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande. Har du tidigare kunskaper om Göteborgs Stads organisation samt erfarenhet av bokningssystemen BRP och Bookmaker är det meriterande. Har du erfarenheter från föreningslivet och arbetslivserfarenhet från de olika typer av anläggningar som finns i förvaltningens bestånd är det meriterande.

Som person vill vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande med kunden i fokus samt att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både kunder och arbetskamrater. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och arbetar lösningsfokuserat med förmåga att hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande. Vi ser även att du är omvärldsorienterad med intresse av vad som händer i samhället och tycker om att ha kontakt med många människor i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring. Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt; vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

Vi vill att idrott & förening ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn ålder- och könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet och öka kvalitén. Målet är att detta ska återspeglas på alla våra arbetsplatser.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag!

I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. I stället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Receptionspersonal

Receptionspersonal

26 december 2024

Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024