OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsavdelningen
Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vi söker dig som med din kunskap och erfarenhet vill bidrar till att ge stöd så att kommunens inköp görs med god ekonomisk hushållning, kvalitet och hållbarhet.
Vår administratör går i pension och därför söker vi dig som gillar ordning och reda, är duktig på administration och som vill vara med och bidra till administrativt stöd inom upphandling och inköp. I rollen som administratör hos oss kommer du att arbetad med kundservice, rådgivning via vår inköpschatt "inköpsnytt", mejl och telefon. Du bistå upphandlare och vår E-handelsfunktion med hantering av prislistor som ska hanteras via E-handelssystem. Du hantera upphandlingsrelaterade dokument t ex. delegationslistor och presentationsmaterial inför beslut.
I din roll ingår även fakturahantering, retursystem, vite, administrativ ersättning samt intäktsbevakning. Du kommer även ha andra administrativa arbetsuppgifter som kontorsadministration av post, beställningar och annan intern service. Tjänsten kommer vara föränderlig i takt med verksamheten utvecklas.
För att trivas hos oss behöver du kunna arbeta självständigt, effektivt och har en god känsla för att ge service. Du trivs med att ta stort ansvar och är noggrann i arbete som ska du utför. Du gillar att ge ett kvalificerat supportstöd till chefer och medarbetare i vår organisation.
Du fångar upp kunskap och vill utvecklas i mer i dina arbetsuppgifter.
Vi söker
Du har;
- Gymnasial kompetens, gärna inom ekonomi eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
- Erfarenhet att arbete inom ekonomi och inköp.
- Erfarenhet av arbetet i ekonomisystem, gärna Visma.
- Jobbat med att ge service till din egna organisation och andra intressenter.
- Goda IT-kunskaper främst inom Microsoft programmen.
- God förmåga att utrycka dig väl och tydligt i tal och skrift.
- God samarbetsförmåga.
Meriterande är;
- Att känna till rutiner och praxis inom offentlig verksamhet.
Om oss
Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar för alla verksamheter inom Jönköpings kommun. Vi arbetar strategiskt med inköpsbehov och upphandlar varor, tjänster och entreprenader i form av objekts- och ramavtalsupphandlingar. Hos oss medverkar alla i vår avdelnings uppföljnings- och utvecklingsarbete.
För frågor
Kontakta gärna upphandlingschef Hans Classon, tfn 036-10 5501.
Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligastk)
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som administratör med fokus på upphandling och inköp.
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.