OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla VO anestesi- och intensivvårdens administration? Vi söker dig som i rollen som administratör vill vara med att fortsätta utveckla vårt stöd till verksamheten bland annat inom forskning och som stöd till våra sektionschefer.
Administrationen inom VO anestesi- och intensivvård består idag av fyra medicinska vårdadministratörer, varav 2 arbetar på USÖ, 1 i Lindesberg och 1 i Karlskoga. Gruppen leds av en enhetschef som också är chefssekreterare.
Verksamhetsområde anestesi- och intensivvård bedriver verksamhet vid regionens tre sjukhus, Universitetssjukhuset Örebro, Karlskoga lasarett och Lindesbergs lasarett. Det är ett stort verksamhetsområde med cirka 400 anställda. Våra arbetsområden är anestesi, intensivvård, operationsservice (postop och dagkirurgi) samt en neurointermediär avdelning. Vid Karlskoga lasarett finns en anestesiavdelning, intensivvårdsavdelning och en postoperativ enhet.
Universitetssjukhuset Örebro (USÖ) är ett av länets tre akutsjukhus där vi bedriver avancerad sjukvård, forskning och utbildning. Både 2020 och 2019 mottog USÖ tidningen Dagens Medicins prestigefyllda utmärkelse Bästa universitetssjukhus. USÖ vann den tyngsta kategorin medicinsk kvalitet, hade bästa resultat i kategorin tillgänglighet, ekonomi, samt kategorin att undvika trycksår och överbeläggningar. USÖ toppar också resultatet i områdena hjärta, njursvikt och kärlkirurgi. USÖ har ca 3500 anställda. Vi som arbetar här är mycket stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på samarbete, utveckling och professionalism.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Administratör med forskningsinriktning till VO anestesi- och intensivvård
Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss så erbjuds du ett omväxlande arbete och ges stor möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamheten. Du kommer ha egna ansvarsområden och ingå i ett litet team där vi jobbar nära varandra och hjälps åt för att ge ett så professionellt stöd som möjligt till vår verksamhet.
I dina arbetsuppgifter ingår att sammanställa forskningsinformation till forskare och chefer samt att uppdatera informationen på vårt intranät och vår externwebb. Du kommer även att stötta olika forskningsprojekt, bland annat vid ansökning, i projektdatabasen och med ekonomiska frågor, så som avtal, debiteringar, sammanställningar och uppföljningar. Arbetet innefattar också att administrera och dokumentera vid möten och bistå med struktur till spridning av pågående studier och projekt i våra olika grupper/möten.
50% av tjänsten är avsatt till forskningsadministration. Du kommer att jobba på uppdrag av verksamhetsområdets forskningssamordnare och i nära samarbete med våra forskande kollegor och forskningssjuksköterskorna.
Utöver arbetet med forskningsadministration kommer du också att vara ett administrativt stöd till våra sektionschefer/läkarchefer. Det innebär att du stöttar dem med till exempel publiceringar på intranätet, att planera möten, personaladministration samt bistår vid mottagandet och introduktionen av nya läkare. Exakt hur stödet utformas arbetar du fram tillsammans med sektionscheferna och utifrån deras behov.
Övrig information
Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en administrativ utbildning eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget. Du har grundkunskaper i ekonomi och erfarenhet av forskningsadministration. Har du dessutom förståelse och erfarenhet av god klinisk prövningssed (GCP), erfarenhet av monitorering och/eller projektledning är det meriterande.
Förutom adekvat utbildning bör du ha mycket goda kunskaper i generella IT-system, dokument- och ärendehanteringssystem och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen. Det är vidare önskvärt om du har erfarenhet av Regionens IT-system, såsom Platina, Heroma och EpiServer.
Som person har du ett flexibelt och professionellt förhållningssätt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och du trivs med att samverka med människor samtidigt som du är initiativrik och noggrann. Att självständigt arbeta lösningsorienterat och strukturerat med förmåga att prioritera, planera och genomföra ditt arbete är en självklarhet för dig. När du väl har påbörjat något ser du till att arbetet blir slutfört och du tycker det är viktigt att ligga steget före och arbeta proaktivt.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan
Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Intervjuer kommer att ske under 2 och 3 2023.
Läs mer här
Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län.
https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena