OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att jobba i det arbetslag som ansvarar för diarieföring, ekonomi och övrig administration på miljö- och byggavdelningen. Arbetslaget sköter också ärenden om adresser samt uppföljningar och rapporteringar enligt olika lagar. Dessutom ingår jobb i kartan enligt avtal med lantmäteriet.
Allt arbete sker digitalt främst i ärendehanteringsprogrammet Vision och ritprogrammet Topocad. Vi hanterar fortfarande en del äldre ärenden i pappersakter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning men gärna högre utbildning inom administration och/eller data. Erfarenhet från liknande arbete, helst från en myndighet, är en merit.
Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper. Du har lätt för att samarbeta och arbetar utåtriktat. Givetvis arbetar du strukturerat, är flexibel samt vill ge god service. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska språket.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson
Kommunikationschef Nina Ulander
Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137