OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av att arbeta med inköpsfrågor samt kvalificerade administrativa arbetsuppgifter? Är du bekant med LOU (Lagen om offentlig upphandling) eller LOV (Lagen om valfrihetssystem)? Låter det intressant att ta med dig dessa kunskaper in på en stor spännande myndighet under utveckling? Här erbjuds en möjlighet för dig att växa in i rollen ännu mer, läs vidare och ansök redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en administratör/inköpare till vår kund, en stor statlig myndighet med viktigt uppdrag för Sveriges välfärd. Placeringen är i de nyinflyttade lokalerna i Solna, ett stenkast från tunnelbana och med närhet till ett urval av lunchrestauranger.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör/inköpare kommer du att granska handlingar mot ställda krav i förfrågningsunderlag och bedöma om kraven uppfylls. Du kommer att hantera klagomål och avvikelser, upprätta sanktioner och diarieföra ärenden. Utöver det förekommer allmän dokumenthantering och övrig upphandlingsadministration samt diverse inköpsuppgifter.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har goda administrativa kunskaper och ett intresse för dokumenthantering. Vi ser att du är noggrann, ansvarsfull och arbetar strukturerat och målinriktat. För att lyckas i rollen som inköpare är det viktigt att du är en kommunikativ lagspelare som arbetar effektivt med andra såväl som självständigt. Du är lyhörd och ödmjuk, alltid kundfokuserad och lösningsorienterad samt har en hög nivå på service. Med driv, positiv energi och en vilja att alltid göra ditt bästa så är vi övertygade om att du både kommer trivas bra och leverera med hög kvalité!
Är det just dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av statlig verksamhet
Erfarenhet av LOU och LOV från inköpande eller säljande organisation
Erfarenhet av att arbeta i upphandlingsverktyget Tendsign
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-04-30 med chans till förlängning på ytterligare 12 månader. Tillträde 2020-05-11.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31695 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.