Administratör med inköpskunskap

Arbetsbeskrivning

Administrativa enheten

Vill du vara med och utveckla processen kring inköp inom sektor Välfärd? Hos oss får du möjlighet att vara med i samhällsutvecklingen. Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
Som administratör inom inköp kommer du att tillhöra vårt ekonomiteam inom Administrativa enheten där vi bidrar till varandras utveckling och trivsel. Offensiv kvalitetsutveckling kommer att vara en naturlig del av din vardag.

Dina arbetsuppgifter innebär att vara ett operativt stöd till verksamheterna vid inköp samt att vidareutbilda och vara kontaktperson för certifierade beställare inom vår sektor. En del av tjänsten innebär att planera för organisation av certifierade beställare där du kommer att vara en sammanhållande länk. Din pedagogiska förmåga är värdefull då du också i ditt arbete ska informera och ibland motivera dina kollegor i deras inköpsarbete. För att passa i tjänsten tror vi att du är en person som gillar att vara med och utveckla metoder och arbetssätt.

I rollen kommer du att vara synlig inom verksamheten. Detta är ett utpräglat serviceuppdrag med många kontakter och i dina arbetsuppgifter ingår hantering av beställningar och frågor som kommer via telefon, mejl och i våra ärendehanteringssystem. Du samarbetar såväl med dina närmaste kollegor som tillsammans med inköpsansvariga och upphandlare på den centrala inköpsenheten. I din roll är du sektor Välfärds representant i befintliga inköpsnätverk och det är viktigt att du håller en hög kvalitets- och servicenivå. Tillsammans med certifierade beställare kommer du att driva sektorns arbete med kvalitetssäkrade och hållbara inköp av varor och tjänster enligt gällande lagar, avtal och regelverk. I tjänsten ingår även vissa ekonomiadministrativa uppgifter.

Vi söker dig som
Har en utbildning inom ekonomi och/eller logistik alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du högskolekompetens ses det som meriterande. För att lyckas i tjänsten krävs goda IT-kunskaper. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med programvaran Visma Proceedo. Du bör ha några års arbetslivserfarenhet och det är positivt om du tidigare arbetat inom en politiskt styrd organisation. Vidare så är det meriterande om du har insikt i sektor Välfärds verksamhetsområden samt inom de lagrum som berör inköp/upphandling.

För att passa i rollen ser vi gärna att du som person är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt att du visar självständighet genom att ha modet att agera efter din egen övertygelse. Du har förmågan att tänka strategiskt och ser på frågor ur ett brett perspektiv. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och kan anpassa dina handlingar utifrån det. Utöver det är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa.

Vidare tror vi att du är en utåtriktad person som har lätt för att skapa och underhålla relationer i yrkesmässiga sammanhang. Det är även viktigt att du har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap och att du kan anpassa dig till människors olika förutsättningar för att nå fram med ditt budskap. Slutligen är det önskvärt att du kan kommunicera på ett tydligt sätt och säkerställer att information och förväntningar är klara för alla berörda parter.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Intervjuer kan komma att ske under rekryteringsprocessen så vänta inte med att skicka din ansökan.

Söderhamns kommun följer Folkhälsomyndighetens rekommendation om vaccinering.

Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Välfärd fokuserar vi på vuxna personer över 20 år. Sektorn samlar de verksamheter och kompetenser som tillsammans har störst påverkan för att stärka vuxna och äldres egna resurser så att det kan leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt under livets alla faser. Här arbetar cirka 1100 medarbetare som möter människor i olika livssituationer genom sina yrkesroller inom exempelvis vård- och omsorgsboende, hemtjänst, hemsjukvård, LSS-boende, socialpsykiatri, beroendecenter och försörjningsenhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderhamns kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024