OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norra Hisingen är en av Göteborgs 10 stadsdelsförvaltningar med ca 3500 medarbetare. I stadsdelen bor 47 000 invånare och området sträcker sig över en stor geografisk yta med varierad bebyggelse, landsbygd och naturområden. Vår uppgift är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Norra Hisingen ska vara ett attraktivt område att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta som administratör med inriktning mot Äldreomsorgen på Norra Hisingen? Då kan det här uppdraget vara något för dig. Vi söker nu en ny medarbetare som ska arbeta som administratör för någon av våra olika enheter inom ordinärt eller särskilt boende. Verksamhetens behov styr vart du kommer arbeta.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att arbeta i vårt lönesystem/personalrapporteringssystem Personec samt fakturahantering och kontering i ekonomisystemet Winst. Även webfakturering förekommer. I arbetet ingår även övriga administrativa uppgifter så som materialbeställning och framtagning av statistik. Beställningar och kontroll av avtal och upphandlingar i Winst samt arbete i vårt schemaläggningsverktyg Time Care ingår också i uppdraget. Du kommer både att arbeta självständigt men även samverka och samarbeta med andra.
Som administratör är du ett nära stöd till enheternas chefer. Ni kommer ha ett tätt samarbete där du bland annat stöttar cheferna i upprättande av dokument, protokollskrivning samt arkivering.
Hos oss erbjuds du ett självständigt och varierat arbete med stor möjlighet att ta eget ansvar!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial administrativ utbildning och erfarenhet av administrativt arbete gärna inom vård och omsorg. Har du erfarenhet av att arbeta i Göteborgs Stads datasystem som till exempel Time Care och Personec är det meriterande. Det är även meriterande om du har arbetat med fakturahantering.
Du är en positiv person som trivs med att arbeta och utvecklas i dialog med andra. Arbetet kräver en hög social kompetens och att du är serviceinriktad. Du behöver vara öppen för utmaningar och vilja leverera lösningar på olika problem. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samt att du är noggrann även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne och noggrannhet.
Eftersom arbetet innebär både muntlig och skriftlig kommunikation behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har god datorvana, behärskar de vanligaste programmen som används i Microsoft Office och har goda kunskaper i Word och Excel. Du har även lätt för att sätta dig in i nya datasystem och trivs med att arbeta i flera system samtidigt och förstår hur de påverkar varandra.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. I Norra Hisingen arbetar vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Johansson
031 366 96 30
Facklig företrädare nås via Kontaktcenter 031- 3
Britt-Marie Claesson
031-3668102
Niklas Eriksson
031-3669480
Catarina Hultin
031-703 53 93
Ann Odin
031-366 88 90
Carin Samuelsson
Marita Liepins
031-366 88 99
Carin Enghult
031/3668730
Helen Elf
031-366 86 54