Administratör med inriktning central schemaplanering

Administratör med inriktning central schemaplanering

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med service? Har du också ett särskilt intresse av schemaläggning? Då har vi tjänsten för dig! Vi behöver förstärka upp vår härliga arbetsgrupp med en ny kollega som ska arbeta med den centrala slutdiffningen av scheman för våra verksamheter!

Vi på Bemanningsenheten i Sydväst arbetar med vikarieförsörjning för hemtjänsten och vård- och omsorgsboenden. Vi har även i vårt uppdrag att arbeta med bemanningsfrågor och schema för områdets alla verksamheter. Enheten består av bemanningsplanerare, HR-specialister, bemanningscontrollers och enhetschef. Vi strävar efter att arbeta på ett professionellt och serviceinriktat sätt genom att stötta enhetschefer och administratörer i våra verksamheter. Det är av största vikt att värna om våra medarbetare och kunder.

I rollen kommer du att arbeta tillsammans med enhetens nuvarande administratörer samt med enhetens bemanningscontrollers. Arbetet innebär att utifrån budget kontrollera, kvalitetssäkra och färdigställa verksamheternas scheman. Vi arbetar med resursplanering vilket inkluderar att jämnt fördela resurspass mellan personal i verksamheterna. Arbetet innebär analys och noggrann avvägning för att hitta en bra balans mellan ekonomiska ramar och hälsosamma scheman. Att ha många bollar i luften är ett klyschigt uttryck men som verkligen stämmer in på en förklaring av denna tjänst.




KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasial utbildning. Du får gärna ha eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. För att ha de rätta förutsättningarna för att snabbt komma in i arbetet ska du ha erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll sedan tidigare. Ett krav är att du har goda kunskaper i schemaläggning och att du har god kännedom om lagar och avtal som styr schemaläggning.

Din datorkunskap skall vara mycket god och du skall ha vana av att arbeta i schemaläggningssystem och personalsystem Time Care Planering. En merit är om du har erfarenhet av att ha arbetat med Personec så du kan kontrollera anställning, frånvaro m.m. Du bör ha ett bra helhetstänk angående hälsosamma scheman, ekonomi och fördelning av resurser.

Vi söker dig som är "en doer" och som ser till att vår drift löper på så bra och smidigt som möjligt. Vår nya kollega behöver vara strukturerad, stresstålig och lösningsorienterad och som trivs med att arbeta i ett högt tempo i en central och social roll. Du trivs med att ta eget ansvar för ditt arbete, är noggrann och arbetar mål- och resultatinriktat. I schemaarbetet förväntas du företräda oss både internt och externt vilket förutsätter att du är kommunikativ och har ett professionellt förhållningssätt. Hos oss är det viktigt att du är serviceinriktad, kan behålla kvaliteten i arbetet vid hög arbetsbelastning samt att du har god samarbetsförmåga. Vi tror också att du, precis som vi, uppskattar att jobba på en arbetsplats med härlig stämning och mycket hjärta.

Är du den vi söker?
Vi intervjuar löpande, tillsättning omgående enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!




ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 november 2024

22 oktober 2024

Fritidssamordnare

Fritidssamordnare

8 oktober 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

7 oktober 2024